"روسیا سگودنیا" در لست دهم تحریم‌ های غرب قرار گرفت

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание МИА "Россия сегодня" после реконструкции Садового кольца в рамках проекта "Моя улица"
Здание МИА Россия сегодня после реконструкции Садового кольца в рамках проекта Моя улица - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2023
عضو شوید
اتحادیه اروپا گروپ رسانه ای بین المللی "روسیا سگودنیا" را در دهمین بسته تحریمی علیه روسیه گنجاند.
به گزارش اسپوتنیک، شورای اتحادیه اروپا بر اساس تصمیمی رسمی، گروپ رسانه ای بین المللی "روسیا سگودنیا" را در فهرست سازمان های مشمول تحریم های اتحادیه اروپا قرار داد.
بخش انگیزشی می گوید که گروپ رسانه ای بین المللی "روسیا سگودنیا"، که اسپوتنیک نیز بخشی از این گروپ رسانه‌ی می باشد، از دولت روسیه، به ویژه از اقداماتی که "حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال اوکراین را نقض می کند" حمایت می کند.
"روسیا سگودنیا" یک گروه رسانه ای مرتبط با دولت روسیه است. از بودجه فدرال روسیه تامین می شود. از طریق رسانه وابسته به اسپوتنیک "روسیا سگودنیا" تبلیغات و اطلاعات نادرست یک طرفه به نفع دولت را در مورد جنگ تهاجمی روسیه علیه اوکراین منتشر می کند".
در این سند همچنین آمده است که این گروپ رسانه ای "اطلاعاتی را در مورد مسئولیت کشورهای غربی که فدراسیون روسیه را به دلیل بحران غذایی در آفریقا تحریم کرده اند، منتشر کرده است."
قرار دادن سازمان ها در فهرست تحریم ها به معنای منجمد کردن دارایی های ان در اتحادیه اروپا، به ویژه حساب های بانکی است. همچنین به طور مستقیم یا غیرمستقیم به این سازمان ها کمک مالی و دارایی دادن ممنوع است. بر اساس قانون شورای اتحادیه اروپا، تمام افراد و نهادهای موجود در حوزه های قضایی اتحادیه اروپا باید از قانون تحریم پیروی کنند.
اتحادیه اروپا روز شنبه دهمین بسته تحریمی علیه روسیه را در مجله رسمی منتشر کرد. این بسته شامل مجموعه ای از محدودیت های اقتصادی جدید و همچنین تحریم های شخصی بیش از 120 فرد و سازمان است.
قابل یادآوری است که بسته جدید به دلیل وجود اختلافات فراوان بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، اواخر عصر روز 24 فبروری مورد توافق قرار گرفت و برای تصویب آن نیاز به چندین جلسه اضافی نمایندگان دائمی شد. پیش از این، کمیسیون اروپا و رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل، با اطمینان اعلام کردند که محدودیت‌های جدید از 24 فبروری اجرایی می‌شوند، اما حتی توافق بر سر آنها در آن تاریخ دشوار بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала