کنگره امریکا از بایدن کاپی همه مدرک های مربوط به اوکراین را خواست

© AFP 2023 / Evan VucciПрезидент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден у Мариинского дворца в Киеве
Президент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден у Мариинского дворца в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
عضو شوید
یک نماینده ای امریکا پیشنهادی را به کنگره این کشور ارائه کرده که در آن از رئیس جمهور این کشور خواسته است تا داده های کمک به کیف را منتشر کند.
به گزارش اسپوتنیک، مارجوری تیلور گرین، عضو مجلس نمایندگان، قطعنامه‌ای را به کنگره ارائه کرد، که در آن از دولت ایالات متحده خواست تا اطلاعات کاملی درباره همه مدرک های مربوط به انتقال کمک‌ها به اوکراین ارائه کند.
این پیشنهاد به ویژه خطاب به جو بایدن، رئیس کاخ سفید، لوید آستین، رئیس پنتاگون و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه است.
در این پیشنهاد آمده است: "از رئیس جمهور درخواست می شود تا وزیر دفاع و وزیر امور خارجه را موظف کند، تا کاپی همه مدرک ها، نمودارها یا جداول، از جمله یادداشت های جلسه، ضبط های شنیداری، گفت و گوهای تیلیفونی و ایمیل. هر گونه اسناد مالی را با جزئیات خریدها، دریافت کنندگان و مخارج دولتی مربوط به بودجه کنگره که به اوکراین فرستاده می شود به مجلس نمایندگان ارائه کنند".
این قطعنامه تصریح می‌کند، که در مورد کمک‌های نظامی، غیرنظامی و مالی ارائه شده در بازه زمانی 20 جنوری 2021 تا 24 فیبروری 2023 است.
Официальный представитель МИД России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2023
زاخارووا: بدون ضمانت روسیه، بایدن جرئت سفر به اوکراین را نداشت
صبح روز جمعه، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفت، که در جریان سال گذشته، واشنگتن 32 میلیارد دالر کمک نظامی به کیف ارائه کرده است. به گفته وی، اوکراین در مجموع 1.6 هزار سامانه استینگر، بیش از 8.5 هزار جاولین، 232 هویتزر و بیش از دو میلیون قطعه مهمات، 38 سامانه HIMARS، یک باتری پدافند هوایی پاتریوت، هشت سامانه ناسامز، 109 خودروی رزمی پیاده نظام بردلی، 31 تانک آبرامز و 90 خودروی جنگی پیاده نظام استرایکر دریافت کرده است.
افزون بر این، همانطور که در کاخ سفید اعلام شد، این هفته ایالات متحده کمک اقتصادی به اوکراین را به مبلغ 9.9 میلیارد دالر آغاز کرد که این مبلغ از طریق مکانیسم بانک جهانی منتقل می شود.
سامانتا پاور، رئیس آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID)، تأکید کرد که واشنگتن هیچ نشانه‌ای مبنی بر سوء استفاده یا هدر دادن بودجه اختصاص داده شده به کیف نمی‌بیند.
کشورهای غربی مدام در مورد این واقعیت صحبت می کنند که اوکراین باید روسیه را در میدان جنگ شکست دهد و عرضه سلاح و تجهیزات نظامی را افزایش دهد. کرملین پاسخ داد که کمک نظامی اساساً چیزی را حل نمی کند، بلکه تنها رنج مردم اوکراین را طولانی می کند. همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، غرب تلاش کرد تا در اوکراین محاصره ای برای فروپاشی روسیه ایجاد کند، به همین دلیل مسکو عملیات ویژه ای را آغاز کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала