رسانه ها می نویسند که ناتو در آغاز عملیات ویژه تغییر رژیم در کیف را رد نکرد

© AP Photo / Geert Vanden WijngaertПрезидент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции на саммите ЕС в Брюсселе, Бельгия
Президент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции на саммите ЕС в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
عضو شوید
دولت ایالات متحده از ولادیمیر زلنسکی خواسته اند که در صورتی که چیزی برای او اتفاق بیفتد یک طرح جانشینی تهیه کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه‌ پولیتیکو به نقل از یک دیپلمات عالی رتبه نوشته است که در آغاز عملیات ویژه روسیه، ناتو امکان تغییر رژیم در اوکراین را رد نکرد.
این منبع گفت: "در آن لحظه... ما فکر می کردیم که در کیف تغییر رژیم رخ خواهد داد و چه باید کرد."
علاوه بر این، به گفته نیویورک تایمز، مقامات دولت ایالات متحده از ولادیمیر زلنسکی خواسته اند که در صورتی که "چیزی برای او اتفاق بیفتد" یک طرح جانشینی تهیه کند.
بر اساس گزارش این روزنامه، تیم جو بایدن حداقل دو گزینه را در نظر گرفته است: یا رئیس جمهور اوکراین کشته می شود یا او ریاست یک دولت در تبعید را بر عهده می گیرد. این نشریه می‌گوید در واقع، زلنسکی از ترک کیف امتناع کرد و نسبت به امریکایی‌هایی که به قاطعیت مقامات کیف شک داشتند، بدبین شد.
Президент РФ Владимир Путин во время совещания, посвященного ликвидации последствий пожара в ТЦ Зимняя вишня в Кемерово - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
چین: سخنرانی پوتین امریکا را شوک زده کرد
این نشریه بیان میکند که رهبر اوکراین به پیشنهاد خروج از پایتخت گفت: "من به مهمات نیاز دارم، نه سفر". در همان زمان، رسانه ها به نقل از یکی از کارمندان سابق دولت امریکا می نویسند که اطرافیان بایدن این داستان را غیر قابل اعتماد می دانند، اما تحت تاثیر چنین "افسانه سازی" قرار گرفتند.
کشورهای غربی مدام در مورد این واقعیت صحبت می کنند که اوکراین باید روسیه را در میدان جنگ شکست دهد و عرضه سلاح و تجهیزات نظامی را افزایش دهد.
مسکو بارها اعلام کرده است که کمک های نظامی غرب برای اوکراین نوید خوبی ندارد و تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل با سلاح به هدف قانونی برای نیروهای هوایی روسیه تبدیل می شود. همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، غرب تلاش کرد تا در اوکراین محاصره ای برای فروپاشی روسیه ایجاد کند، به همین دلیل مسکو عملیات ویژه‌ای خود را آغاز کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала