وزارت دفاع پولند: تانک های لئوپارد از پولند قبلا وارد اوکراین شده اند

© AFP 2023 / Ozan KoseТурецкие военные на танках Leopard 2A4 рядом с сирийской границей. Архивное фото
Турецкие военные на танках Leopard 2A4 рядом с сирийской границей. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
عضو شوید
بلاشژاک وزیر دفاع پولند در افتتاحیه نشست شورای امنیت ملی پولند گفت که تانک های لئوپارد منتقل شده توسط پولند در خاک اوکراین استند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریوش بلاشژاک، وزیر دفاع ملی پولند روز جمعه گفت که این کشور تانک های لئوپارد را به اوکراین فرستاده است، آنها در حال حاضر در اوکراین و به قوای آن کشور تحویل گردید.
وی در افتتاحیه نشست شورای امنیت ملی پولند گفت: "امروز لئوپارد های پولندی به اوکراین رسیده اند."
رهبری پولند قبلا اعلام کرده بود که آماده است تا 14 تانک لئوپارد 2 را به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی به اوکراین منتقل کند. قابل ذکر است که پیش از آن این کشور حدود 250 تانک تی-72 را به اوکراین منتقل کرده بود.
Leopard 2 немецкий основной танк - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2023
آلمان: تانک های لئوپارد-2 برای اوکراین ارسال کنید و از وعده هایتان فرار نکنید
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که عرضه تسلیحات به اوکراین از سوی غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала