نبنزیا: اتحادیه اروپا اثرات تخریب نورد استریم را "بلعید"

© AP Photo / Swedish Coast Guard via AP, FileНа снимке, предоставленном береговой охраной Швеции, показана утечка из "Северного потока-2" (28 сентября 2022)
На снимке, предоставленном береговой охраной Швеции, показана утечка из Северного потока-2 (28 сентября 2022) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2023
عضو شوید
نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل: اتحادیه اروپا تضعیف نورد استریم توسط متحد آمریکا را بلعید.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در این سازمان، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: اتحادیه اروپا انفجار نورد استریم توسط نزدیکترین متحد خود، بلعید.
"شیاطین" می گوید که نابودی رقبای اورپایی درست همان چیزی است که واشنگتن از اول درگیری به دنبال آن بود. ما تسلیم تئوری های توطئه نمی شویم و واضح است که هرگز در تازیخ اروپا چنین ناتوانی در حوزه اقتصادی و چنین فرمانبرداری از ایالات متحده وجود نداشته است.

او تاکید کرد که کار به جایی رسیده است که بروکسل در سکوت، انفجار خط لوله اصلی گاز توسط نزدیکترین متحد خود را که هزینه آن نیز توسط سرمایه گذاران اروپایی پرداخت شده بود، بلعید و اکنون آنها سعی می کنند تمام واقعیت های ناراحت کننده را "زیر فرش" جارو کنند تا باعث نارضایتی واشنگتن نشود.

نبنزیا ابراز عقیده کرد که در چنین شرایطی نمی توان درباره نقش مستقل اتحادیه اروپا به طور کلی صحبت کرد. نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: در هر صورت، یک چیز مسلم است: پس از چنین محاسبات نادرست سیاسی و اقتصادی، شانس اروپا برای تبدیل شدن به یکی از قطب های جهان چندقطبی نوظهور به صفر می رسد.
انفجارها در 26 سپتامبر 2022 به طور همزمان در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا - نورد استریم 1 و نورد استریم 2 رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند را رد نکردند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد.
در 31 اکتوبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گزارش داد که گازپروم اجازه دارد محل انفجار را بازرسی کند و رئیس این شرکت، الکسی میلر، در مورد بازرسی به او گزارش داد. پوتین گفت که انفجار در خط لوله گاز یک اقدام تروریستی آشکار است.
سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی، برنده جایزه پولیتزر، در 8 فوریه تحقیقات خود را در مورد انفجارهای نورد استریم منتشر کرد که در آن به نقل از یک منبع، اظهار داشت که مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه در جون 2022 تحت پوشش رزمایش‌های بالتوپس توسط نیروی دریایی آمریکا کار با پشتیبانی متخصصان نروژی گذاشته شده بود.
به گفته هرش، تصمیم برای انجام این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد. بعداً، پنتاگون به اسپوتنیک، گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد.
Постпред России при ООН Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2023
نبنزیا: انگیزه‌ خرابکارانه در نورد استریم واضح است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала