واکنش عطا محمد نور مبنی بر واگذاری سفارت افغانستان به گروه طالبان در تهران: این حق همسایه داری نیست

© @https://www.facebook.com/gen.noorنور به طالبان: صلح کنید وگرنه سرکوب خواهید شد
نور به طالبان: صلح کنید وگرنه سرکوب خواهید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2023
عضو شوید
والی پیشین ولایت بلخ در واکنش بر واگذاری سفارت افغانستان در تهران به گروه طالبان واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، عطا محمد نور والی پیشین ولایت بلخ در واکنش به واگذاری سفارت افغانستان در تهران به گروه طالبان در برگه رخنامه اش نوشت: "گزارش های مبنی بر تحویل‌دهی نمایندگی‌ سیاسی افغانستان در تهران به نماینده طالبان وجود دارد. ایران در جریان سال‌های متمادی میزبان میلیون‌ها شهروند افغانستان بوده و دو کشور همواره از مراودات نیک در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، و اجتماعی بهره برده‌اند. اما در وضعیتی‌که با گذشت ۱۸ ماه از حاکمیت نامشروع طالبان بر افغانستان گذشته، هیچ کشوری در دنیا این گروه را به‌رسمیت نشناخته است، سپردن سفارت افغانستان، خانه دوم هزاران هموطنی که از ترس این گروه به آن کشور پناه برده‌اند، جفایی است در حق هم‌زبانی ‌و همسایه‌داری و تهدیدی‌است برای جان هموطنان عزیز ما مقیم در ایران".
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
کشتن یک فرمانده نزدیک به عطامحمد نور از سوی جنگجویان گروه طالبان
در ادامه ای پیام والی پیشین بلخ آمده است: "توقع ما از کشور برادر و هم‌زبان ایران این است تا در این باره تجدید نظر نموده و نگذارد تاریخ و مردم این جفای بزرگ را قضاوت کنند".
یادآوری می کنیم، که پیش از این ناصر سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود "در وضعیت حقوقی سفارت" تغییری نیامده و ایران طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد. ناصر کنعانی گفته بود، که "تنها سرپرستی امور سفارت به دیپلماتی دیگر از همان سفارت" سپرده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала