- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

ارتش روسیه در حال پیش روی در مرکز آرتموفسک است

© AP Photo / LibkosКлубы дыма над Бахмутом (Артемовском)
Клубы дыма над Бахмутом (Артемовском) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2023
عضو شوید
گاگین مشاور پوشیلین: نیروهای روسی تقریباً در مرکز آرتموفسک می جنگند.
به گزارش اسپوتنیک، جان گاگین، مشاور سرپرست جمهوری خلق دونتسک، در پخش کانال تلویزیونی روسیه 1، گفت که جنگ در آرتموفسک تقریباً در مرکز شهر جریان دارد.
او گفت: "ابتکار عمل اکنون در دست جنگجویان ما است، نیروهای ما مدت هاست که از سمت شمالی آرتموفسک وارد شده اند. اکنون آنها تقریباً در مرکز شهر در حال نبرد هستند."
به گفته گاگین، تسلیم شهر توسط واحدهای اوکراینی موضوع زمان است و "خیلی زود" اتفاق خواهد افتاد.
مشاور تأکید کرد که نیروهای مسلح اوکراین اکنون به سادگی قدرت ضدحمله های جدی را ندارند.
وی گفت: " گزارش‌هایی در مورد استقرار مجدد گردان‌های ملی به منطقه آرتموفسک، بلکه بحث ایجاد نوعی گروه است، این یک گروه شوک نیست. به احتمال زیاد با نیروهای این گردان های ملی است که نیروهای پیاده بسیج شده را به موقعیت خواهند رساند. گاگین در پایان گفت: اینها فقط تلاش هایی برای حفظ شهر هستند."
آرتموفسک در بخشی از جمهوری خلق دونتسک که توسط مقامات کی‌یف در شمال گورلووکا کنترل می شود واقع شده است. این یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در دونباس است.
روز جمعه، ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین از ساکنان آرتموفسک خواست تا هر چه سریعتر شهر را ترک کنند. رسانه های اوکراینی نوشتند که آنها شروع به خارج کردن آرشیو نهادهای دولتی از آنجا کردند. سرهی چرواتی، دبیر مطبوعاتی گروه شرقی نیروهای مسلح اوکراین از محدودیت دسترسی غیرنظامیان به شهر خبر داد.
Военнослужащие ВС РФ на блокпосту рядом с территорией завода Азовсталь в Мариуполе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
آرتموفسک در محاصره نیروهای مسلح روسیه
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала