چین به امریکا: آتش جنگ در اوکراین را شعله‌ور نسازید

© AP Photo / Ng Han GuanПресс-секретарь Министерства иностранных дел Китая Ван Вэньбинь
Пресс-секретарь Министерства иностранных дел Китая Ван Вэньбинь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه چین میگوید امریکا نباید دست خود را روی بدبختی دیگران گرم کند، بلکه باید مذاکرات درباره اوکراین را ترویج کند.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده باید دست خود را بر بدبختی دیگران گرم نکند و برای تسهیل مذاکرات صلح تلاش کند.
پیش از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفته بود که ایالات متحده اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد چین در حال بررسی کمک نظامی "کشنده" به روسیه است و توضیح داد که این کمک می تواند هم سلاح و هم مهمات باشد. به گفته وی، تا کنون، شرکت های خصوصی چینی حداکثر حمایت "غیر کشنده" را به روسیه ارائه کرده اند.
 В Доме народных собраний в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2023
وضعیت نابسامان جهان؛ چین می‌گوید با شش اصل می‌شود امنیت جهانی را تضمین کرد
وانگ ونبین گفت: روابط مشارکت همه جانبه و همکاری استراتژیک چین و روسیه مبتنی بر اصول عدم تعهد با بلوک‌ها، عدم رویارویی و عدم هدف قرار دادن اشخاص ثالث است و این موضوع در حیطه حاکمیت دو کشور مستقل است.
در بیانیه بلینکن وی تاکید کرد که چین هرگز دستورالعمل ها و حتی تهدیدها و فشارهای امریکا در رابطه با روابط روسیه و چین را نخواهد پذیرفت.
وی گفت: "ایالات متحده باید به طور جدی در اقدامات خود تجدید نظر کند، از افزودن هیزم به آتش دست بردارد، دست خود را روی بدبختی دیگران گرم نکند تا از فرصت استفاده کرده و سود ببرد".
این دیپلمات همچنین از امریکا خواست تا مانند چین برای تسهیل مذاکرات صلح تلاش کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала