2 داعشی که تابعیت افغان دارند در کراچی بازداشت شدند

© AP Photo / Daesh fighters fire during a a battle against the Syrian government forces, at al-Sinaa neighborhoods, in the oil-rich city of Deir el-Zour, east of Syria (File)
Daesh fighters fire during a a battle against the Syrian government forces, at al-Sinaa neighborhoods, in the oil-rich city of Deir el-Zour, east of Syria (File) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2023
عضو شوید
پولیس پاکستان: جنگجوی دستگیر شده داعش یک کماندوی سابق ارتش افغانستان است.
به گزارش اسپوتنیک، پولیس کراچی اعلام کرده است که دو داعشی در جریان عملیات جستجوی ویژه ضد تروریستی دستگیر شده اند و هر دو مظنون تبعه افغانستان هستند.
روزنامه صحافات پاکستان گزارش می دهد که متهمان مظنون به هویت افغانی هستند که یکی از آنها کماندو بوده و تجربه جنگیدن در ارتش ملی افغانستان را دارد.
پولیس کراچی همچنین اعلام کرد که در جریان یک عملیات جستجوی ضد تروریستی، تعدادی از شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان (TTP) دستگیر شده اند. این دستگیری در پی حمله تروریستی به مقر پولیس در کراچی که هفته گذشته رخ داد، انجام شد. پرسنل امنیتی شهر تلاش زیادی برای یافتن مخفیگاه های شورشیانی که روز جمعه به مقر پولیس کراچی حمله کردند، انجام می دهند.
مقامات پولیس ادعا می کنند که یکی از مهاجمان اخیراً احتمالاً از مسیرهای غیرقانونی وارد پاکستان شده است. مهاجم متعلق به شاخه "تپو گل" تحریک طالبان پاکستان است و بارها به افغانستان سفر کرده است.
پولیس کراچی اعلام کرد که مهاجمان متهم دستگیر شده اند و تحقیقات کامل ادامه دارد.
تحریک طالبان پاکستان روز شنبه هشداری صادر کرد و گفت حملات بیشتری علیه مقامات مجری قانون انجام می شود. این حمله پس از حمله روز جمعه به مقر پولیس کراچی صورت گرفت که در آن چهار نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.
فعالیت‌های تروریستی و ستیزه‌جویی در پاکستان طی ماه‌های گذشته به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. از زمانی که TTP غیرقانونی به آتش بس یکجانبه خود با دولت پاکستان پایان داد، این گروه حملات وحشیانه ای را در شهرهای بزرگ پاکستان انجام داده است که عمدتا افسران پولیس، پرسنل ارتش و مقامات اطلاعاتی بین سرویس ها را هدف قرار داده است که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر بیگناه شده است.
تورخم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2023
کلوپ ویدیو
درگیری مسلحانه در مرز افغانستان و پاکستان + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала