کمک های اروپا به نفع ترکیه نیست

© AFP 2023 / Mustafa OzerФлаги Турции и Евросоюза в Стамбуле
Флаги Турции и Евросоюза в Стамбуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2023
عضو شوید
کارشناس کمک هزینه اتحادیه اروپا برای "توسعه دموکراسی": چنین کمک ها هرگز به نفع ترکیه نبوده است.
به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون اروپا قصد دارد 13 میلیون یورو به برنامه های حمایت از جامعه مدنی در ترکیه اختصاص دهد. همانطور که از توصیف دو کمک هزینه ای برمی آید، ابتکارات باید به ترویج "دموکراسی" و "سیر سبز" اروپایی کمک کند.
لغو کمک مالی 70 میلیون یورویی اروپا به ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2018
لغو کمک مالی 70 میلیون یورویی اروپا به ترکیه
اوفوک کوسکون، ناظر سیاسی ترکیه، تحلیلگر روزنامه حامی دولت میلات، در مورد تخصیص کمک های مالی کمیسیون اروپا و دلایل این اقدام، به اسپوتنیک اظهار نظر کرده گفت: "امریکا و اروپا تلاش می‌کنند تا از طریق کمک‌های مختلف، ظاهراً "ارزش‌های دموکراتیک را در ترکیه توسعه دهند". در تمام مدتی که مذاکرات برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا به طور فعال انجام می شد، آنها از موضع معلمی که به یک دانش آموز تدریس می کند به ما نگاه می کردند. آنها همیشه در تلاش هستند تا از ما یک کشور خانه دار بسازند. همزمان، در خود اروپا هیچ دموکراسی واقعی، هیچ آزادی وجود ندارد و وضعیت حقوق بشر ناامید کننده به نظر می رسد.
سازمان های تروریستی آزادانه در قلب اروپا فعالیت می کنند و همین اروپا که چشم خود را بر جنایات داخلی متعدد می بندد، اکنون 13 میلیون یورو کمک مالی برای "حفاظت از حقوق بشر، آزادی های اساسی و حاکمیت قانون" در ترکیه ارائه می دهد. در همین حال، این پول در اختیار تعدادی از ساختارهای غیردولتی خاص قرار می‌گیرد که متعاقباً از طریق آنها علیه خود ترکیه استفاده می‌شود."
مقامات ترکیه باید به دقت نظارت کنند که این پول دقیقاً برای چه چیزی خرج می شود. انجام این کار مشکلات را ایجاد می کند، زیرا کمک های مالی اتحادیه اروپا به سازمان های عمومی غیر دولتی منتقل می شود. این بودجه در واقع برای توسعه دموکراسی اختصاص داده نمی شود. بر اساس تجربه گذشته، می‌توان با اطمینان گفت که کمک‌های مالی اتحادیه اروپا هرگز به نفع ترکیه نبوده و در راستای منافع آن استفاده نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала