اکثر تسلیحات غربی در اوکراین توسط ارتش روسیه نابود شده است

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Боевая работа расчетов гаубиц Д-30 в зоне СВО
Боевая работа расчетов гаубиц Д-30 в зоне СВО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2023
عضو شوید
سرویس اطلاعات خارجی روسیه: نیروهای مسلح روسیه بیشتر تجهیزاتی را که کشورهای ناتو در اختیار اوکراین قرار داده بودند، نابود کردند.
به گزراش اسپوتنیک، سرویس اطلاعات خارجی روسیه گزارش داد که ارتش روسیه بیشتر تجهیزات نظامی منتقل شده از سوی غرب به اوکراین را منهدم کرده است.
سرویس مطبوعاتی گفت: سرویس اطلاعات خارجی اطلاعاتی در اختیار دارد که در طول دوره تجاوز به روسیه از دسامبر 2021، کشورهای ناتو 1170 سامانه دفاع هوایی، 440 دستگاه تانک، 1510 خودروی جنگی پیاده نظام، 655 سامانه توپخانه را به نیروهای مسلح اوکراین منتقل کرده اند. "
علاوه بر این، کی‌یف از متحدان خود 9800 راکت برای MLRS، 609000 گلوله ضد تانک و 1206000 گلوله دریافت کرد.
روسیه در بهار گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تجهیزات نظامی باشد، به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته این دیپلمات، ایالات متحده و ائتلاف مستقیماً در درگیری دخالت دارند، نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
روسیه در 24 فبروری سال گذشته عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتاریزه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала