جبهه مقاومت ملی: پاکستان با انکار مقاومت مردم در برابر گروه طالبان با گسترش دهشت افکنی کمک می کند

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2023
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه پاکستان نوشت، که وزیر خارجه پاکستان با قانونی خواندن گروه طالبان، تلاش می‌کند خطر داعش را برجسته و مقاومت مردم را انکار کند.
به گزارش اسپوتنیک، صبغت الله احمدی سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان در واکنش به سخنان بلاول بوتو زرداری در تویترش نوشت: "دولت پاکستان تحریک طالبان پاکستان را "پدیده زشت و تروریستی" می‌داند، اما وزیر خارجه این کشور "ادامه‌ اشغال افغانستان از سوی این گروه تروریستی (طالبان افغانستان) را قانونی می‌داند".
سخنگوی جبهه مقاومت تاکید کرده است، که وزیر خارجه پاکستان "با خواندن و روایت دروغین گروه طالبان، تلاش می‌کند خطر داعش را برجسته و واقعیت مقاومت مردم را دانسته انکار نماید".
بلاول بوتو: تعامل با طالبان برای حل بحران افغانستان مهم است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2022
بلاول بوتو: تعامل با طالبان برای حل بحران افغانستان مهم است
سخنگوی جبهه مقاومت ملی می‌گوید، اطمینان دارد که مقاومت مردم افغانستان پیروز می‌شود. او تاکید کرده است، که پس از پیروزی مقاومت، مردم "به جای کشور بیرونی، خودشان درباره نوع نظام و سرنوشت آینده‌ شان تصمیم می‌گیرند".
در همین حال، فضل احمد معنوی، وزیر عدلیه حکومت پیشین افغانستان و عضو جبهه مقاومت، وزیر خارجه پاکستان را "فرزند بانی طالبان در افغانستان" خواند. آقای معنوی در تویترش نوشته است، که داعش را "پروژه" پاکستان است و پاکستان می‌خواهد برای "بازرگانی تازه‌شان زیر نام داعش از یک واقعیت عینی که نفرت و ایستاده‌داری مردم در برابر گروه طالبان است چشم‌پوشی صورت گیرد".
پیش از این، بلاول بوتو زرداری روز شنبه ۲۹ دلو، در دومین روز نشست امنیتی مونیخ، مقاومت‌های مسلحانه در برابر گروه طالبان در افغانستان را یک "افسانه" خواند. او گفت، که هیچ تهدیدی بزرگ‌تر از داعش در برابر گروه طالبان وجود ندارد.
بلاول بوتو زرداری در نشست امنیتی مونیخ، وضعیت روان در افغانستان را نتیجه مستقیم بیرون شدن ناتو و امریکا از این کشور دانست. وزیر خارجه پاکستان گفت، که شرایط کنونی افغانستان بسیار بغرنج است. او تاکید کرد، که اسلام‌آباد به کمک به افغانستان ادامه خواهد داد.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، گروه داعش کماکان به یورش های خود در افغانستان ادامه داده و این گروه در بیش از یک سال گذشته مسئولیت شماری از یورش های انفجاری را بر عهده گرفته است. طالبان بارها گفته است، که گروه داعش را از بین برده و داعش یک چالش امنیتی نیست.
جبهه مقاومت ملی که در برابر گروه طالبان شکل گرفته است، در برخی ولایت‌ها از آن میان در پنجشیر و ولسوالی اندراب بغلان در برابر گرووه طالبان به مقاومت مسلحانه ادامه داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала