بازگشت بیش از 10000 مهاجر از ترکیه به سوریه

© AFP 2023 / Adem AltanГлава Генштаба Турции Хулуси Акар
Глава Генштаба Турции Хулуси Акар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2023
عضو شوید
بیش از 10000 سوری پس از زلزله از ترکیه به کشور خود بازگشتند.
به گزارش اسپوتنیک، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه گفت، که بیش از 10 هزار سوری پس از زمین لرزه ها از ترکیه به وطن خود بازگشته اند، ادعاها مبنی بر هجوم گسترده پناهجویان به ترکیه نادرست است.
به گفته وزیر، پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ورود پناهجویان به ترکیه پس از زلزله از سوی کسانی منتشر می‌شود که "تشویق‌کننده" هستند.
Женщина пытается согреться у костра в Адиямане, юго-восточная Турция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
شب در آغوش ویرانه های تاریک ترکیه و سوریه
خبرگزاری آنادولو به نقل از وزیر نوشت: "این ادعاها هیچ پیوندی به واقعیت ندارد. ما در محل وضعیت را بررسی کردیم و اطلاعاتی را از افراد مسئول دریافت کردیم. هیچ کس وارد ترکیه نمی شود، برعکس، تنها یک جهت وجود دارد، زیرا شهروندان سوری به صورت داوطلبانه به سوریه باز می گردند - کسانی که خانواده یا خانه خود را در زلزله از دست دادند. پس از زلزله، 10633 سوری داوطلبانه به کشور خود بازگشتند".
به گفته وی، امنیت مرز با سوریه در بالاترین سطح از جمله از طریق دوربین های حرارتی و هواپیماهای بدون سرنشین تامین می شود.
آژانس مهاجرت ترکیه در جنوری گزارش داد که 3.5 میلیون سوری در ترکیه زندگی می کنند و در سال 2022 تقریباً 59000 نفر به مناطق امن سوریه بازگشتند.
یادآوری می کنیم، که زمین لرزه هایی به بزرگی 7.7 و 7.6 ریشتر در تاریخ 6 فیبروری به فاصله 9 ساعت در ولایت قهرمان مراس در جنوب شرقی ترکیه رخ داد. این زمین لرزه ها و به دنبال آن صدها پس لرزه در 11 ولایت این کشور و کشورهای همجوار از جمله سوریه احساس شد. بر اساس آخرین داده ها، بیش از 40 هزار نفر در ترکیه جان خود را از دست داده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала