فایننشال تایمز از گفتگو های محرمانه امریکا و تایوان پرده برداشت

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Здание китайского парламента в Пекине
Здание китайского парламента в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2023
عضو شوید
فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، کاخ سفید هفته آینده در واشنگتن با جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان و ولینگتون کو، مشاور امنیت ملی، گفتگو خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از فایننشال تایمز ، ما در مورد یک گفتگوی دیپلماتیک ویژه صحبت می کنیم که باید بسته بماند تا واکنش خشمگینانه چین را برانگیزد.
گزارش شده است که هیئت تایوانی در آخر هفته وارد واشنگتن شده و هفته آینده با جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی دیدار خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه در این نشست شرکت کند.
این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که روابط واشنگتن و پکن به دلیل یک بالن چینی که از ایالات متحده عبور کرده و بر فراز اقیانوس اطلس رهگیری شده است، تشدید شده است. واشنگتن می گویند که بالون با هدف جاسوسی به فضا پرتاب شده است، درحالیکه پکن می گویند که ما در مورد بالون هواشناسی گمشده غیرنظامی صحبت می کنیم.
Здание Конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2022
امریکا باید بر مسلح کردن تایوان تمرکز کند نه اوکراین
اوضاع در اطراف تایوان پس از بازدید از این جزیره در اوایل ماه اوت سال گذشته توسط نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده، به شدت تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان منتقل شدند. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی، مانند انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه کردند.
رتایوان چه نوع سلاح هایی را به آمریکا سفارش داده است؟
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2022
چندرسانه ای
تایوان چه نوع سلاح هایی را به آمریکا سفارش داده است؟ + داده نمایی
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала