استفاده اوکراین از مهمات حاوی ماده سمّی در نزدیکی اوگِلدار + عکس

تسلیحات کیمیاوی
تسلیحات کیمیاوی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2023
عضو شوید
جنگجویان رژیم کی‌یف از مهمات حاوی ماده سمی در نزدیکی اوگِلدار استفاده کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ارتش روسیه به ریانووستی گفت که شبه نظامیان رژیم کی‌یف مهمات حاوی یک ماده سمی ناشناخته را بر روی مواضع نیروهای متفقین در نزدیکی روستای اوروژاینویه و ولیکایا نووسلووکا پرتاب کردند.
منبع آژانس گفت: "صبح روز 16 فبروری، دو فروند هلیکوپتر تهاجمی دشمن بر فراز مواضع نیروهای روسی در نزدیکی وگلدار ظاهر شدند. یکی از کوپترها بلافاصله سرنگون شد، دیگری موفق شد مواضع ما را بمباران و مهمات کیمیاوی پرتاب کند." دو سرباز روس که در منطقه آسیب دیده پرتابه منفجر شده بودند دچار سوختگی شُش شدند.
ارتش گفت: "علاوه بر این، آنها تمام علائم مسمومیت، استفراغ و تحریک غشاهای مخاطی را دارند."
بقایای مهمات و گلوله منفجر شده از هلی کوپتر ساقط شده برای بررسی برای بررسی ارسال شد.
در 6 فبروری، دنیس پوشیلین، سرپرست دونتسک، در مورد حقایق استفاده از سلاح های کیمیاوی توسط کی‌یف گزارش داد. ارتش اوکراین آن را از پهپادها در مناطقی که نیروهای مسلح روسیه در آن مستقر هستند، پرتاب می کند. در آن زمان، گزارش هایی از چنین حملاتی از جنگجویان برای حداقل سه هفته دریافت شده بود.
اپتی آلودینوف، فرمانده نیروهای ویژه آخمت و معاون فرمانده سپاه 2 ارتش شبه نظامیان خلق لوهانسک، خاطرنشان کرد که ما در مورد مهمات ساخت داخل صحبت می کنیم که به دلیل آن مردم استفراغ می کنند و هوشیاری خود را از دست می دهند. وی تصریح کرد که "آنها اثر وحشتناکی ندارند."
کمیته تحقیقاتی تحقیقاتی را در مورد استفاده از سلاح های کیمیاوی توسط نیروهای مسلح اوکراین آغاز کرده است.
Заместитель председателя Народного Совета ДНР Денис Пушилин дает интервью журналистам в Донецке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2023
رژیم کی‌یف در آرتموفسک و اوگِلدار از سلاح شیمیایی استفاده کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала