شهردار شهر ارزین ترکیه: ساختمان‌سازی باید توسط افراد حرفه ای انجام شود

CC BY-SA 3.0 / Bernard Gagnon / Adiyaman, TurkeyВид на город Адияман в Турции
Вид на город Адияман в Турции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2023
عضو شوید
اختصاصی
محمت گوون، شهردار سابق شهر ارزین ترکیه (ولایت هاتای)، جایی که حتی یک ساختمان در آن در جریان زلزله ویران نشد، به اسپوتنیک گفت که روند شهرسازی در سال‌هایی که او شهردار بوده است، چگونه بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، محمت گوون، شهردار سابق شهر ارزین ترکیه (ولایت هاتای)، جایی که حتی یک ساختمان در آن در جریان زلزله ویران نشد، به اسپوتنیک گفت که روند شهرسازی در سال‌هایی که او شهردار بوده است، چگونه بوده است. گوون ابتدا در سال 1989 به عنوان شهردار انتخاب شد و سپس برای 3 دوره، در مجموع 15 سال، شهردار شد.
شهردار بودن به تجربه زیاد و سیستم مدیریت پرسنل خوش ساخت نیاز دارد. زمانی که من برای اولین بار در سال 1989 به عنوان شهردار انتخاب شدم، شهرداری ارزین تنها دو تکنسین داشت که فعالیت های اداره شهرسازی را هماهنگ می کردند. در مدت 3 ماه تیمی متشکل از 2 معمار، 2 انجینیر نقشه برداری، 2 انجینیر عمران و 1 کارشناس شهرسازی تشکیل دادم. پیمانکاران را جمع کردم و به آنها گفتم: من در کار میانجیگری نیستم و برای من میانجی نفرستید. به یاد دارم که در ارزینا قرار بود یک ساختمان اداری 4 طبقه بسازند، اما به اشتباه فقط یک طبقه را انباشته کردند، من بعد متوجه این موضوع شدم و بلافاصله وارد عمل شدم. بنابراین همچنان به این شکل (یک طبقه) پابرجاست.
او خاطر نشان کرد که فرآیند توسعه باید با همکاری افراد آگاه و کاربلد انجام شود. من اغلب با بررسی ها و بازرسی های محرمانه از سایت های ساختمانی بازدید می کردم و به هیچکس تخفیف و امتیازی ندادم. احتمالاً افرادی که بعد از من این سمت را داشتند همین طور عمل کردند. در نتیجه ارزین آسیب کمی دید. اما اینکه بگوییم هیچ آسیبی وجود ندارد، نادرست است. من در یک خانه سه طبقه زندگی می کنم، ترک ها در طبقه اول شروع شده اند، اما در دیوارها، نه در زر ساخت ها و تهداب ها. من 72 سال سن دارم و در عمرم زلزله ای به این بزرگی را تجربه نکرده ام.
گوون با اشاره به اهمیت سیستم کنترل ساخت و ساز به خوبی تثبیت شده گفت: "سیستم کنترل در ترکیه کار نمی کند، این موضوع به منبع حدس و گمان های سیاسی تبدیل شده است. لازم است این فعالیت صادقانه و آشکار انجام شود، شهردار و اداره زیرساخت به دقت بر پیشرفت کار نظارت داشته باشند. بدون بازرسی و کنترل غیر ممکن است. اگر تنها به ترک پیمانکاران بدون مراقبت و امروز حتی یک کفاش در ساخت و ساز مشغول است. این چطور ممکن هست؟ بارها متخلفان را جریمه کرده ام. این طور باید کار کرد."
Разрушения в Нурдагы вследствие землетрясения в Турции  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2023
چندرسانه ای
ترکیه قبل و بعد از زلزله سال 2023
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала