زلزله در سوریه به بازارهای باستانی حلب آسیب زیاد رسانده است

© Sputnikزلزبه در سوریه
زلزبه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2023
عضو شوید
این بازار باستانی یکی از مکان‌های مهم گردشگری در سوریه، است که زلزله اخیر به آن آسیب زیادی وارد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، زلزله در سوریه خسارات زیادی به بازارهای باستانی حلب، یکی از مقاصد کلیدی گردشگری در سوریه وارد کرد. کارشناسان شکاف هایی را در دیوارهای باستانی کشف کرده اند که اکنون بازسازی میراث های تاریخی به کمک یونسکو نیاز دارد.
شش سال پیش، زمانی که حلب از دست تروریست ها آزاد شد، دولت، از جمله، در مورد بازسازی بازارها - که میراث های فرهنگی ملی- شروع به کار کرد. یونسکو با پذیرش آنها در فهرست میراث فرهنگی جهانی به این روند پیوست.
دولت سوریه با کمک یک سازمان بین المللی طی چند سال تمام بازارهای تاریخی حلب را بازسازی کرد: خان الحریر، الحبل، الاحمدیه، محله پسته و الساکتیه.
اما در حال حاضر هر کدام از آنها در جریان زلزله آسیب جدی دیده اند و نیاز به بازسازی جدید دارند. الاحمدیه قدیمی ترین بازار حلب محسوب می شود. کارشناسان قبلاً تعدادی درز خطرناک در دیواره های آن کشف کرده اند. علاوه بر این، چندین مغازه قدیمی در جریان زلزله تخریب شد.
نمی توان روی بازسازی اضطراری بازار حساب کرد: همه نیروها در سوریه اکنون به عملیات جستجو و نجات و بازسازی خانه ها پرتاب شده اند.
در برخی قسمت ها عملاً هیچ آسیبی دیده نمی شود، اما در برخی تقریباً همه چیز فرو ریخته. یکی از دوکانداران گفت: حاشیه بازار که در مجاورت منطقه شهری عقبه است بیشترین آسیب را دیده است. بازار خان الحریر نسبت به الاحمدیه وضعیت بهتری داشت. بازسازی نهایی بازار همین چند ماه پیش به پایان رسید، بنابراین دیوارها به خوبی در برابر زلزله مقاومت کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала