بلومبرگ: اسرائیل و عربستان در مورد تقویت روابط نظامی گفتگو کردند

© Sputnik / Vladimir AstapkovichФлаг на территории посольства Израиля в Москве
Флаг на территории посольства Израиля в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2023
عضو شوید
بلومبرگ: دولت جدید اسرائیل مذاکرات با عربستان سعودی را برای تقویت روابط نظامی و اطلاعاتی به دلیل نگرانی در مورد ادعای تهدید ایران افزایش داده است.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات گزارش داد، دولت جدید اسرائیل مذاکرات با عربستان سعودی را برای تقویت روابط نظامی و اطلاعاتی به دلیل نگرانی در مورد ادعای "تهدید ایران" افزایش داده است.
خاطرنشان می شود که مقامات اسرائیلی و عربستانی پیش از نشست نمایندگان آمریکا و شش کشور خلیج فارس در ریاض "نشست های معرفی" برگزار کردند. انتظار می رود نشست های بعدی در پراگ و همزمان با کنفرانس امنیتی مونیخ در 17 تا 19 فبروری برگزار شود.
این آژانس تاکید می کند که تقویت روابط بین متحدان مهم ایالات متحده، اسرائیل و عربستان سعودی می تواند بازنگری قابل توجهی در سیاست در منطقه را نشان دهد. با این حال، بازنگری کامل روابط ممکن است در قالب موضع ریاض در قبال فلسطین با مانعی مواجه شود.
در سال 2020، ایالات متحده روندی را با هدف عادی سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی آغاز کرد. در نتیجه این روند، مجموعه ای از اسناد به امضا رسید که به آن "توافق صلح ابراهیمی" می گفتند.
Премьер-министр Израиля Биньямин Нетаньяху во время заседания кабинета нового правительства в Иерусалиме  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
اسرائیل: عملیات علیه ایران به نفع اوکراین تمام می شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала