آلمان پروژه های خود در افغانستان از سر خواهد گرفت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پرچم آلمان
پرچم آلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2023
عضو شوید
مقامات آلمانی گفته اند که آلمان پروژه های خود را در افغانستان تمویل خواهد کرد زیرا زنان افغان از آنها بهره مند می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سوددویچه سایتونگ، مقامات آلمانی گفته اند که آلمان پروژه های خود را در افغانستان تمویل خواهد کرد زیرا زنان افغان از آنها بهره مند می شوند.
این رسانه گفت که آلمان تقریباً تمام پروژه های خود را به دلیل محدودیت های اخیر بر زنان در افغانستان در دسامبر گذشته متوقف کرد.
از آنجایی که طالبان به طور فزاینده ای حقوق زنان را محدود می کنند، دولت آلمان تقریباً تمام پروژه ها را در افغانستان در ماه دسامبر متوقف کرد. اکنون می خواهد دوباره پول بفرستد تا زنان و دختران دو بار مجازات نشوند.
وزارت مالیه طالبان گفت که پس از اگوست 2021، نه تنها پروژه های آلمان، بلکه بیش از صد پروژه انکشافی از کشورهای مختلف در افغانستان متوقف شده است.
احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیه طالبان، از کشورها خواست به جای کمک های بشردوستانه، پروژه های انکشافی در افغانستان را تمویل کنند.
حقمل خاطرنشان کرد: "وزارت مالیه از همه تمویل کنندگان و سازمان های بین المللی می خواهد که اگر واقعاً خواهان تغییر وضعیت اقتصادی مردم افغانستان هستند، از کمک های بشردوستانه به کمک های انکشافی روی آورند. کمک های انکشافی ممکن است وضعیت مالی یک خانواده را برای مدت طولانی بهبود بخشد."
پیش از این بانک جهانی در گزارشی گفته بود که در یک سال و نیم گذشته کار بیست و نه پروژه این بانک به ارزش بیش از 4.5 میلیارد دالر در افغانستان متوقف شده است.
متقی: دلیل کاهش برگشت مهاجرین تحریم های اقتصادی بر طالبان است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала