پروفسور امریکایی: پوتین چهار مورد را کاملاً درست می گفت

© Sputnik / Sergei Savostyanov /  مراجعه به بانک تصاویر Владимир Путин во время ежегодной программы "Прямая линия с Владимиром Путиным"
Владимир Путин во время ежегодной программы Прямая линия с Владимиром Путиным - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2023
عضو شوید
پروفسور امریکایی والت: رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در مورد چهار چیز درست می گفت.
به گزارش اسپوتنیک، استفان والت، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد برای مجله سیاست خارجی (Foreign Policy) می‌نویسد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در چهار نکته مهم در مورد درگیری در اوکراین درست می‌گوید.
به عنوان مثال، نویسنده در درجه اول به موفقیت های مسکو در غلبه بر اقدامات محدود کننده غرب اشاره کرد.
این نشریه می‌گوید: "پوتین با اطمینان از اینکه روسیه می‌تواند در برابر هرگونه تحریمی که ما می‌توانیم اعمال کنیم، مقاومت می‌کند، وارد یک عملیات نظامی ویژه شد و او تا کنون ادعای خود را ثابت کرده است".
ثانیاً، به گفته نویسنده، پوتین به درستی قضاوت کرد که مردم روسیه نسبت به هزینه‌های احتمالی همدل خواهند بود و با مسیری که او انتخاب کرد، موافق بودند.
ثالثاً، رهبر روسیه فهمید که سایر کشورها به دنبال منافع خود خواهند بود و او به‌خاطر اقدامات خود به طور جهانی محکوم نخواهد شد.
Здание Министерства иностранных дел РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2023
روسیه جایگاه خود را در مورد مذاکرات صلح با اوکراین توضیح داد
این استاد دانشگاه می نویسد: "اروپا، ایالات متحده و چند تن دیگر به شدت و قاطعانه واکنش نشان داده اند، اما اعضای کلیدی جنوب جهانی و برخی کشورهای برجسته دیگر (مانند عربستان سعودی و اسرائیل) واکنش نشان نداده اند.
چهارم، و به گفته والت، مهمتر از همه، پوتین به درستی فهمیده بود که سرنوشت و آینده اوکراین مهمتر از روسیه است، نه غرب. زیرا اوکراین یک کشور همسایه است، در حالی که همان امریکایی ها هرگز علاقه خاصی به آن نداشته اند.
روسیه بارها اشاره کرده است که هدف ائتلاف آتلانتیک شمالی رویارویی است و نسبت به تجمع نیروهای خود در اروپا ابراز نگرانی کرده است. مسکو هشدار داد که کمک های نظامی غرب برای اوکراین نوید خوبی نخواهد داشت و فقط درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل سلاح به اهداف قانونی ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала