لبخند به دردهای زندگی بعد از زلزله در سوریه + عکس، ویدئو

© Sputnikابوعبده قهوه فروش در حلب
ابوعبده قهوه فروش در حلب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2023
عضو شوید
"فروشنده لب خندان": قهوه فروش روحیه ساکنان حلب را پس از زلزله بالا برده با لبان پر از خنده رایگان قهوه توزیع میکند.
به گزارش اسپوتنیک، در بالاحصار شهر حلب سوریه، ساکنان و مهمانان شهر هر روز یکی از مشهورترین افراد شهر "قهوه فروش دائمی "ابوعبده را می بینند که پس از زلزله، او به دم کردن و توزیع قهوه رایگان بین مردم شهر آسیب دیده شروع کرده است.
بیش از یک دهه است که ابوعبده قهوه تازه دم شده را همیشه در نزدیکی دیوارهای بالاحصار به مردم شهر و مهمانان حلب توزیع میکند. ابوعبده 60 سال عمر دارد و همیشه هنگام ارائه قهوه‌اش لبخند می‌زد و به او لقب "فروشنده لبخند" را داده اند.
© Sputnikقلعه باستانی حلب پس از زلزله
قلعه باستانی حلب پس از زلزله
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2023
قلعه باستانی حلب پس از زلزله
همه چیزها بعد از زلزله تغییر کرده است. دیوارهای بالاحصار حلب آسیب جدی دیده است، کسی در اطراف آنها قدم نمی زند. مردم در شهر تقریباً دیده نمی شوند. اما ابوعبده هنوز اینجاست. درست است، او بعد از فاجعه‌ای به این بزرگی لبخند نمی‌زند: انجام آن حتی برای او دشوار است. اما هنوز هم قهوه تهیه می کند و پیشنهاد می نماید – حالا فقط رایگان می دهد.
این مرد تجربه شخصی خود را به اشتراک گذاشته گفت: "اکنون مشکل تر از زمان جنگ شده است. آن موقع خانه سالم داشتیم، اما حالا جایی برای رفتن نیست. خانه ما همان شب اول فروریخت: خدا را شکر زن و پسرانم سالم هستند، قبل از فروریختن همه بیرون شدیم. اما برادر و دو خواهرزاده‌اش وقت نداشتند خانه همسایه را ترک کنند - همه آنها جان به حق سپردند".
حالا او معتقد است که وظیفه وی کمک به همان بدبختان و محرومان است که خانه و عزیزان خود را از دست داده اند، حداقل کمی شادی - یک پیاله قهوه تازه را رایگان توزیع می نماید.
وی گفت: "شاید این آخرین منبع قهوه من باشد که برای من باقی مانده است. هنوز نمی دانم که می توانم آنها را پر کنم یا نه. اما تا زمانی که بتوانم به مردم کمک می کنم و این کار را انجام میدهم".
با این همه، ابوعبده همچنان معتقد است که شهر پس از زلزله بهبود خواهد یافت. او از تیم های نجات الجزایر برای کمک نظامیان و نجات‌دهندگان روسیه تشکر نموده گفت: آنها کسانی هستند که به سوریایی ها در پاکسازی آوارهای شهر کمک می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала