- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

سخنان استولتنبرگ درباره شب آغاز عملیات ویژه ای نظامی روسیه در اوکراین

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время пресс-конференции в Брюсселе
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2023
عضو شوید
دبیرکل ناتو گفت، که از آغاز نزدیک شدن یک عملیات ویژه در اوکراین خبر داشت، اما به رختخواب رفت.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعتراف کرد، که در شب 24 فیبروری 2022 به رختخواب رفت، اگرچه از آغاز نزدیک شدن عملیات ویژه روسیه در اوکراین خبر داشت.
استولتنبرگ در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: ""من به رختخواب رفتم. اما شب بسیار کوتاهی بود، زیرا می دانستم که در یک زمان، چند ساعت دیگر، کسی مرا بیدار خواهد کرد و دقیقاً همین اتفاق افتاد".
Генсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2023
استولتنبرگ از ناتو خواست تا برای رویارویی طولانی با روسیه آماده شود
دبیرکل این ائتلاف افزود، که صبح زود با وی تماس گرفت و به طور مختصر از آغاز عملیات ویژه مطلع شد. او می گوید: "جای تعجب نبود، زیرا ما می دانستیم".
یادآوری می کنیم، که روسیه از 24 فیبروری عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وظیفه آن را "پشتیبانی از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" خواند. به گفته رئیس جمهور روسیه، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند. پوتین پیشتر گفته بود، که غرب در تلاش است تا برای فروپاشی روسیه یک منطقه ضد روسیه در اوکراین ایجاد کند و برای جلوگیری از این امر عملیات ویژه ای آغاز شد.
همانطور که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "نه تنها شامل بلکه در تامین جنگ افزارها و همچنین آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و دیگر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала