زندانی شدن یک صراف که از دزدی پولش به گروه طالبان شکایت کرده بود

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2023
عضو شوید
شماری از باشندگان شهر پلخمری از افزایش دزدی‌های مسلحانه در این شهر ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند که دزدان مسلح در یک هفته‌ی گذشته ۴۵ هزار دالر دو باشنده‌ی شهرِ پلخمری بغلان را دزدی کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، عبدالجلیل، یکی از صرافانِ شهر پلخمری گفت، که دزدان مسلح، بامداد سه شنبه ۲۲ دلو ۳۰ هزار دالر امریکایی‌ را از دکان‌اش دزدی کرده‌اند.
او در ادامه می‌گوید، که دزدان مسلح در حضور یکی از افراد طالبان که در این ساحه موظف شده است تا از دکان‌های صرافی مواظبت کند وارد دکانش شدند و پول‌هایش را با خود برده‌اند.
 طالبان انستیتیوت تخنیکی شهر پلخمری را آتش زدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
طالبان انستیتیوت تخنیکی شهر پلخمری را آتش زدند
او می‌گوید: تصویری را که کمره‌های امنیتی ثبت کرده ‌است، چهار فرد مسلح با شکستنِ قفل وارد دکانش شده‌اند و پول‌هایش را با خود ‌برند.
این صراف گفت، که پس از این رویداد از سوی طالبان به نظارت خانه خواسته شده و از او تحقیق شده است.
به گفته عبدالجلیل، جنگجویان گروه طالبان او را متهم کرده‌اند که در دزدیدین پول خودش دست دارد.
او می‌گوید، که پس از آنکه طالبان او را برده‌اند با پا در میانی صرفان از نزد آنان رها شده ‌است.
از سوی دیگر یکی از باشندگان دیگر شهر پلخمری، می‌گوید که در تاریخ ۲۰ دلو دزدان مسلح شب هنگام وارد خانه‌اش شدند و ۱۵ هزار دالر او را با خود برده‌اند.
این باشنده پلخمری، گفت: "شب سه دزد مسلح از راهِ دیوار وارد خانه‌ام شدند و با میل سلاح به سرم زدند و پولم را با خود بردند".
او در ادامه گفت، که همان شب پس از اینکه پول از خانه‌اش دزدیده به فرماندهی پولیس طالبان رفته و آنها به او گفته‌ا‌ند که اکنون شب است و فردا مراجعه کنید.
این باشنده پلخمری تاکید کرد: "فردا رفتم اما تا حالا، هیچ کاری نکرده‌اند".
مسئولان گروه طالبان در اینباره دیدگاه شان را بیان نکرده اند.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان و افزایش بی پیشینه‌ی فقر در افغانستان، رویدادهای دزدی در ولایات افغانستان، افزایش پیدا کرده است و در بیشتر موارد دزدان با بکارگیری از لباس گروه طالبان دست به دزدی می زنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала