امریکا: چیزهای پرنده ای سرنگون شده برای جاسوسی نبوده است

© Photo / U.S. Navy / Petty Officer 1st Class Kris LinОбломки сбитого аэростата, поднятые американскими военными со дна Атлантического океана
Обломки сбитого аэростата, поднятые американскими военными со дна Атлантического океана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2023
عضو شوید
ایالات متحده امریکا پذیرفت، که چیزهای پرنده ای سرنگون شده برای جاسوسی نبوده است.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده پیوندهای راهبردی در شورای امنیت ملی در کاخ سفید گفت، که ایالات متحده در آغاز این موضوع را رد نکرد، که سه چیز پرنده ای سرنگون شده می تواند داده ها را جمع آوری کند، اما به دنبال آن این نسخه تأیید نشد.
ناخشنودی شدید چین از امریکا به خاطر سرنگونی بالون این کشور
کربی در جریان بحثی در دانشگاه جورج تاون گفت: "رئیس جمهور (جو بایدن) سفارشی از ارتش دریافت کرد، مبنی بر اینکه این چیزهای پرنده به دو دلیل باید سرنگون شوند. یکم، نمی‌توانیم رد کنیم که آنها به طور بالقوه وسایل نقلیه جاسوسی هستند و دوم، مسیر پرواز آنها در موارد خاص می‌تواند روی اشیاء بالقوه حساس قرار گیرد".
این مقام کاخ سفید افزود: "ما نمی‌توانیم با قطعیت تعیین کنیم که آیا آن وسایل نقلیه بالون هستند یا دستگاه‌های جمع‌آوری اطلاعات، اما می‌توانند باشند".
به دنبال آن، همانطور که کربی گفت، ایالات متحده به این نتیجه رسید که چیزها سرنگون شده با احتمال زیاد هدف نظامی ندارند، بلکه متعلق به دسته بالون های هواشناسی یا دستگاه های پژوهشی علمی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала