- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

تحویل تانک های لئوپارد از سوی لهستان به اوکراین در ماه مارچ

© AFP 2023 / Patrik StollarzБоевой танк Leopard 2 A7 вооруженных сил Германии
Боевой танк Leopard 2 A7 вооруженных сил Германии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2023
عضو شوید
وزیر دفاع لهستان گفت، که این کشور در ماه مارچ تانک های لئوپارد را به اوکراین تحویل خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریوش بلاشژاک وزیر دفاع ملی لهستان پس از نشست نمایندگان کشورهای ناتو درباره پشتیبانی نظامی از اوکراین به خبرنگاران در بروکسل گفت: تانک های لئوپارد در ماه مارچ سال رون به اوکراین تحویل داده می شود.
بلاشژاک گفت: "در ماه مارچ، این تانک ها به اوکراین خواهند رسید. سربازان اوکراینی در لهستان آموزش می بینند. از میانه ای ماه مارچ چنین کمک هایی ارائه خواهد شد".
Leopard 2 немецкий основной танк - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
کلوپ ویدیو
دیده شدن تانک های لئوپارد در نزدیکی هلسینکی
پیش از این، دولت آلمان پس از فشار متحدان ناتو اعلام کرده بود، که لئوپارد 2 را به اوکراین منتقل می کند و اجازه می دهد تانک های آلمانی را به دیگر کشورهایی که آنها را در اختیار دارند، عرضه کند. آلمان در مرحله اول قصد دارد یک شرکت 14 لئوپارد 2 نوع A6 را از سهام بوندسور تهیه کند. ایالات متحده همچنین از اعزام یک مجموعه گردان - 31 واحد - از تانک های مدرن آبرامز تولید خود به اوکراین خبر داد. در همان زمان، کاخ سفید اعلام کرد که تحویل آبرامز "ماه‌های زیادی" طول خواهد کشید. پیش از این، رهبری لهستان اعلام کرده بود، که آماده است تا 14 تانک لئوپارد 2 را به عنوان بخشی از یک ائتلاف بین المللی به اوکراین منتقل کند. پیش از آن این کشور نزدیک به 250 تانک تی-72 را به اوکراین منتقل کرده بود.
یادآوری می کنیم، که فدراسیون روسیه پیش از این به دلیل فرستادن جنگ افزارها به اوکراین یادداشتی را به همه کشورها از جمله امریکا ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که دربرگیرنده ای جنگ افزارها برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با فرستادن جنگ افزارها به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با جنگ افزارها از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала