امریکا از ترس و ناامیدی زلنسکی پرده برداشت

© AFP 2023 / DIMITAR DILKOFFПрезидент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции по итогам переговоров с генеральным секретарем ООН Антониу Гутерришем и президентом Турции Реджепом Тайипом Эрдоганом (18 августа 2022). Львов
Президент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции по итогам переговоров с генеральным секретарем ООН Антониу Гутерришем и президентом Турции Реджепом Тайипом Эрдоганом (18 августа 2022). Львов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2023
عضو شوید
نیوزویک: سفرهای اروپایی زلنسکی ناامیدی او را بیان داشت.
به گزارش اسپوتنیک، برندن کول ستون نویس در مقاله ای برای نسخه آمریکایی نیوزویک می نویسد، تور اروپایی ولودیمیر زلنسکی ناامیدی او را نشان داد.
هفته گذشته، زلنسکی یک تور کوتاه در کشورهای اروپایی انجام داد و طی آن با سیاستمداران کلیدی دیدار کرد.
به ویژه چهارشنبه گذشته، وی طی یک سخنرانی در پارلمان بریتانیا شخصاً از لندن هواپیمای جنگی درخواست کرد. سپس به پاریس پرواز کرد و در آنجا با همکار فرانسوی خود امانوئل مکرون و صدراعظم آلمان اولاف شولز که مخصوصاً از آلمان آمده بودند ملاقات کرد. پس از نشست پاریس، به همراه ماکرون برای سخنرانی در پارلمان اروپا و در نشست سران اتحادیه اروپا به بروکسل رفت و در آنجا از رهبران اتحادیه تشکر کرد و مجدداً خواستار انتقال تسلیحات بیشتر از جمله جت های جنگنده به کی یف شد.
نویسنده نشریه مطمئن است که زلنسکی با چنین اقداماتی ترس از کیف رسمی را نشان داده است.
کول نوشت: "زلنسکی در حال ناامیدی است."
همزمان بلومبرگ به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا گزارش داد که هیچ یک از رهبران اروپایی هنوز قصد خود را برای انتقال هواپیما به اوکراین اعلام نکرده اند.
تنها رئیس دفتر زلنسکی، آندری یرماک، گفت که موضوع تسلیحات و هواپیماهای دوربرد "قابل حل است".
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود.
وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
Президент Украины Владимир Зеленский выступает во время пресс-конференции с президентом Джо Байденом в Восточном зале Белого дома в Вашингтоне, среда, 21 декабря 2022 года. (AP Photo/Andrew Harnik) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2023
مدودچوک: زلنسکی از موضع اوکراین نه، بلکه از ناتو دفاع می کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала