روسکاسموس نگاره ای از زیر آب رفتن فرودگاه هاتای ترکیه پس از زلزله را منتشر کرد

CC BY-SA 4.0 / Rene Heise / Pokhara airport approachПосадка в аэропорту Покхары в Непале
Посадка в аэропорту Покхары в Непале  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2023
عضو شوید
روسکاسموس نگاره ای ماهواره ای منتشر کرده است، که نشان می دهد چگونه فرودگاه هاتای ترکیه پس از یک رشته زمین لرزه زیر آب رفت.
به گزارش اسپوتنیک، روز یکشنبه روسکاسموس تصویری از یک گسل تکتونیکی که پس از زمین لرزه در جنوب شرقی ترکیه به وجود آمد، منتشر کرد.
این کانال تلگرامی در بیانیه ای اعلام کرد: ماهواره Roscosmos Kanopus-V از فرودگاه هاتای پس از یک رشته زمین لرزه فیلمبرداری کرد.
پیش از این، روسکاسموس گفته بود، که بنا به درخواست وزارت اورژانس روسیه، از تمام نیروها و ابزارهای گروه فضایی روسیه برای سنجش از دور زمین و همچنین ابزار منشور بین المللی فضا و بلایای بزرگ برای انجام این کار و نظارت فضایی بر قلمرو جنوب شرقی ترکیه کار گرفته است.
یادآوری می کنیم، که زمین لرزه ای به بزرگی 7.7 ریشتر بامداد 6 فیبروری جنوب شرق ترکیه را لرزاند. به گفته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، این زلزله در این کشور قوی ترین از سال 1939 بوده است. بعدازظهر همان روز زلزله دیگری به بزرگی 7.6 ریشتر رخ داد. بر اساس آخرین داده ها، بیش از 29.6 هزار نفر جان خود را از دست دادند. این زمین لرزه ها و به دنبال آن صدها پس لرزه در 10 ولایت این کشور و کشور های همجوار از جمله سوریه احساس شد. در سوریه بیش از 8 هزار نفر جان باخته و بیش از 2.3 هزار نفر زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала