مجاهد: خرده گیری از امیر باید آشکارا نباشد

© Twitter account of GMICafghanistanذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2023
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان پس از انتقاد برخی مقام های این گروه از رهبرشان گفت: خرده گیری از امیر باید طوری باشد که در آن هتک حرمت صورت نگیرد و کسی نشنود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی عمومی گروه طالبان، روز یک‌شنبه ۲۳ دلو، در سمینار علمی و ادبی استادان دانشگاه‌ها در‌ کابل گفته است، که برمبنای اخلاق اسلامی، انتقاد باید به‌گونه محرم و محفوظ با "امیر"، وزیر یا مسئول مطرح شود.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2023
مجاهد به شورای همکاری های اسلامی: در امور داخلی افغانستان مداخله نکنید
هرچند مجاهد از سراج‌الدین حقانی نام نبرده، اما غیرمستقیم با اشاره به سخنان پسین وی گفته که اصول اخلاق اسلامی ایجاب می‌کند، که انتقاد از "امیر"، وزیر و مسئول باید با پیشانی باز صورت بگیرد و "امیر" و مسئول هم با پیشانی باز به انتقادات پاسخ ارایه کند.
وی افزوده است: "اصول اخلاقی انتقاد از امیر طوری است که فرد از طریق مصون، محفوظ و محرم به‌ وی نزدیک شده و طوری انتقاد کند که کسی نشنود".
او منتقدان و رهبری طالبان را تلویحاً به حوصله‌مندی و‌ نرمی فراخوانده و گفته که اگر‌ چنین تغییراتی در شیوه انتقاد در فرد دیده نشود، بیشتر یک مشکل شخصی است و "امیر" نباید واکنش تند نشان بدهد.
مجاهد این سخنان را در حالی مطرح‌ می‌کند که سراج‌الدین حقانی در نشستی در ولایت خوست از آن‌چه که انحصار قدرت و تحمیل دید‌گاه بالای مردم خواند، به شدت انتقاد کرد و گفت که این‌ کار به سود هیچ‌کسی نیست.
یادآوری می کنیم، که اظهارات تند و در تقابل با رهبران طالبان حقانی به موجی از بگومگوها در مورد اختلاف درونی این گروه مهر صحه می‌گذارد‌.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала