شمار جان باختگان زلزله در سوریه به بیش از 8 هزار نفر رسید

© AFP 2023 / Rami al SayedЖитель помогает раненому мужчине высвободиться из-под обломков разрушенного здания после землетрясения в городе Джандарис на северо-западе Сирии
Житель помогает раненому мужчине высвободиться из-под обломков разрушенного здания после землетрясения в городе Джандарис на северо-западе Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2023
عضو شوید
سازمان بهداشت جهانی گفت، که در اثر زلزله در سوریه نزدیک به 8.5 هزار نفر جان باختند.
به گزارش اسپوتنیک، ریچارد برنان، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در امور اضطراری در یک نشست خبری گفت: نزدیک به 8.5 هزار نفر در سوریه بر اثر زلزله جان خود را از دست دادند، این شمار همچنان رو به افزایش است.
Президент Сирии Башар Асад - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2023
کلوپ ویدیو
قدردانی بشار اسد، رئیس‌ جمهور سوریه از کشور و مردم روسیه + ویدیو
او گفت: "گفتن شمار دقیق دشوار است، آنها هر روز در حال افزایش هستند. اما بر اساس آنچه امروز می دانیم، نزدیک به 4000 نفر در مناطق زیر کنترل دولت سوریه کشته و 2500 نفر زخمی شدند و در شمال غرب سوریه نزدیک به 4500 کشته و 7.5 هزار نفر زخمی شدند".
وی افزود: این شمار همچنان رو به افزایش خواهد بود.
یادآوری می کنیم، که زمین لرزه هایی به بزرگی 7.7 و 7.6 ریشتر 6 فیبروری به فاصله 9 ساعت در ولایت قهرمان مراس در جنوب شرقی ترکیه رخ داد. و به دنبال آن صدها پس لرزه در 10 ولایت این کشور و کشور های همجوار ترکیه احساس شد که سوریه بیشترین آسیب را متحمل شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала