روابط بین مسکو و ریاض می تواند به سطح مشارکت استراتیژیک برسد

© Sputnik / Aleksander Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Посетительница выставки World Defense Show-2022 в Эр-Рияде держит в руках автомат концерна "Калашников"
Посетительница выставки World Defense Show-2022 в Эр-Рияде держит в руках автомат концерна Калашников - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2023
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی کوزلوف سفیر روسیه در عربستان سعودی گفت، روابط بین مسکو و ریاض می تواند در آینده به سطح مشارکت استراتیژیک برسد.
به گفته وی، روابط سیاسی دو کشور در سال های اخیر روندی ثابت به طرف توسعه داشته است که مبنای این امر رویش های مشترک یا منطبق با یکدیگر در اکثر مسائل بین المللی و منطقه ای است.
سفیر روسیه در ریاض افزود: "یکی از ویژگی‌ های تعامل سیاسی ما با عربستان که دارای دورنما واقعی برای رسیدن به سطح مشارکت استراتیژیک بوده، گفت‌ و گوی های منظم مبتنی بر اعتماد در بالاترین سطح است" دیپلمات روس افزود که این امکان هماهنگی های عاجل در مورد مسائل جهانی و شرق میانه و هماهنگی به موقع اقدامات دو کشور در زمینه های دارای اولویت را فراهم می کند.
وی تاکید کرد که در سال 2022، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چهار مکالمه تلیفونی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی داشته است و در سال 2023 نیز سران دو کشور گفتگو خواهند داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала