امریکا از تحریم های جدید علیه چین خبر داد

© AP Photo / Jason Lee/PoolФлаги Китая и США перед встречей министров транспорта этих стран в Пекине, КНР
Флаги Китая и США перед встречей министров транспорта этих стран в Пекине, КНР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2023
عضو شوید
معاون وزیر تجارت برای صنعت و امنیت امریکا گفت: "استفاده چین از بالون‌های ارتفاع بالا، حاکمیت ما را نقض می‌کند و امنیت ملی امریکا را تهدید می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، امریکا روز جمعه تحریم های جدیدی علیه چین اعلام کرد که شش شرکت مرتبط با برنامه مشکوک نظارتی پکن را هدف قرار می دهد.
قابل یاد آوری است که این اقدام پس از آن صورت گرفت که یک "بالون جاسوسی" چینی در حریم هوایی ایالات متحده مشاهده و سرنگون شد.
وزارت تجارت ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهادها به دلیل حمایت از "تلاش‌های مدرن‌سازی نظامی چین، به‌ویژه آن‌ هایی که مربوط به برنامه‌های هوایی هستند" در لیست سیاه قرار گرفته‌اند. اینها شامل کشتی‌های هوایی، بالون‌ها و مواد مرتبط مورد استفاده پکن برای اطلاعات و شناسایی بود. محدودیت های جدید، دستیابی به فناوری های ایالات متحده را برای شرکت های تحریم شده دشوارتر می کند. شرکت های مورد هدف شامل فناوری هوایی پکن نانجینگ و موسسه تحقیقاتی چهل و هشتم شرکت فناوری الکترونیک چین است.
آلن استیوز، معاون وزیر تجارت برای صنعت و امنیت امریکا گفت: "استفاده چین از بالون‌های ارتفاع بالا، حاکمیت ما را نقض می‌کند و امنیت ملی امریکا را تهدید می‌کند". او گفت که تحریم ها روشن می کند که نهادهایی که به دنبال تضعیف امنیت ملی واشنگتن هستند "از دسترسی به فناوری های ایالات متحده محروم خواهند شد."
حماسه "بالون جاسوسی" هفته گذشته زمانی آغاز شد که پنتاگون اعلام کرد در حال ردیابی یک کشتی هوایی مشکوک چینی بر فراز ایالت مونتانای امریکا است. دو روز بعد، توسط یک جت جنگنده F-22 بر فراز آب در سواحل کارولینای جنوبی سرنگون شد. در حالی که پنتاگون چین را به استفاده از بالون برای نظارت بر سایت‌های استراتژیک در ایالات متحده متهم می‌کند، پکن این کشتی را یک کشتی هوایی غیرنظامی توصیف کرد که به دلیل شرایط اضطراری به داخل خاک ایالات متحده سرگردان شد.
21-я Международная встреча воздухоплавателей - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2023
حادثه بالون چین اعتبار امریکا را پائین آورد
وزارت خارجه چین اعلام کرد که برخی از سیاستمداران و رسانه های امریکایی این حادثه را بهانه ای برای "حمله و لکه دار کردن چین" عنوان کرده اند و تاکید کرد که پکن "هرگز قلمرو و حریم هوایی هیچ کشور مستقلی را نقض نکرده است".
این ادعاها مبنی بر اینکه چین امریکا را با سیستم نظارتی کشتی هوایی هدف قرار داده است، چیزی جز "جنگ اطلاعاتی" توصیف نکرد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، به خاطر نحوه رسیدگی به این حادثه، با بسیاری از قانون‌گذاران از هر دو طرف شکایت داشتند که بالون باید زودتر سرنگون می‌شد.
با این حال، بایدن گفت که به دلیل نگرانی‌های امنیتی نمی‌خواهد بالون را بر فراز زمین منفجر کند و افزود که این حادثه را یک نقض امنیتی بزرگ نمی‌داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала