وزارت خارجه چین: آمریکا در تلاش است تا حقیقت انفجارهای نورد استریم را پنهان کند

© AP Photo / Swedish Coast Guard via AP, FileНа снимке, предоставленном береговой охраной Швеции, показана утечка из "Северного потока-2" (28 сентября 2022)
На снимке, предоставленном береговой охраной Швеции, показана утечка из Северного потока-2 (28 сентября 2022) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2023
عضو شوید
وزارت خارجه چین: آمریکا در تلاش است حقیقت انفجارهای نورد استریم را پنهان کند و اطلاعات نادرست را به خورد مردم بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در اظهار نظر درباره تحقیقات "سیمور هرش" روزنامه نگار گفت: ایالات متحده تلاش می کند حقیقت انفجارهای خط لوله گاز نورد استریم را که مهم است، پنهان کند و اطلاعات نادرست بفروشد و این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد.
سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی، برنده جایزه پولیتزر، قبلاً مقاله‌ای درباره تحقیقات خود در مورد انفجار در خطوط لوله گاز منتشر کرده بود. نشریه او می‌گوید که در جریان رزمایش ناتو بالتپس در تابستان 2022، غواصان آمریکایی مواد منفجره را در زیر نورد استریم نصب کردند که نروژی‌ها سه ماه بعد آن را فعال کردند.
هرش گفت: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از بیش از 9 ماه گفتگوی محرمانه با تیم امنیت ملی، تصمیم گرفت که نورد استریم را خراب کند. بعداً، پنتاگون که ایالات متحده هیچ ارتباطی با انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد.
این دیپلمات در حساب توییتر خود نوشت: واشنگتن و این رسانه‌های آمریکایی و اروپایی "آزاد و حرفه‌ای" به‌طور مرموزی در مورد افشاگری‌های هرش درباره نورد استریم سکوت می‌کنند. آیا به این دلیل است که آنها همیشه از آن مطلع بوده‌اند یا تا زمانی که مردم قصه هایشان را باور کنند، به حقیقت اهمیت نمی‌دهند.
وی افزود: "این فقط نمونه دیگری از تلاش ایالات متحده برای پنهان کردن حقیقت مهم است و در صورتی که به ایالات متحده کمک کند تا از دیگران دور شود، اطلاعات نادرست بفروشد."
او گفت: "این اولین بار نیست که آنها این کار را انجام می دهند. آنها همین کار را برای ردیابی منشاء کووید، سین کیانگ، امنیت سایبری انجام داده اند. این لیست ادامه دارد."
هوآ چونینگ خاطرنشان کرد که شواهد کاملاً گویا دال بر دخالت ایالات متحده وجود دارد و به پست عکسی با بخشی از مقاله هرش ضمیمه کرد، جایی که نقل قول جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده از یک کنفرانس مطبوعاتی در 7 فبروری 2022 پس از دیدار با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، جایی که رهبر آمریکایی گفت که "اگر روسیه حمله کند،"نورد استریم 2" دیگر وجود نخواهد داشت. ما به آن پایان خواهیم داد." همچنین نقل قولی از معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده ویکتوریا نولند است که "اگر روسیه به اوکراین حمله کند، کار نورد استریم 2 پیش نخواهد رفت."
طیاره اکتشافی- استراتژیکی RC-135S قوای هوائی امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2023
طیاره اکتشافی محل انفجار نورد استریم را نظارت کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала