وزارت امور خارجه امریکا: ایالات متحده علاقه مند به از سرگیری گفتگو با روسیه در مورد "استارت" است

© AP Photo / Luis M. AlvarezThe State Department in Washington, Monday, Dec. 15, 2014
The State Department in Washington, Monday, Dec. 15, 2014 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2023
عضو شوید
بانی جنکینز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات، گفت که ایالات متحده "بسیار علاقه مند" به از سرگیری مذاکرات با روسیه درباره معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) و همچنین انجام بازرسی در تأسیسات استراتژیک خود است.
به گزارش اسپوتنیک، جنکینز در یک نشست ویژه برای خبرنگاران گفت: "ایالات متحده به شدت علاقه مند به از سرگیری تماس ها با روسیه به منظور بازگشت به میز مذاکره در مورد ثبات استراتژیک و از سرگیری بازرسی ها است.
همانطور که یک دیپلمات ارشد اشاره کرد، واشنگتن قصد دارد "راه هایی" را برای دستیابی به از سرگیری چنین گفت وگویی با مسکو "کاوش کند".
پیش از این، وزارت خارجه روسیه گفته بود که درخواست های ایالات متحده برای از سرگیری بازرسی ها تحت استارت جدید به ویژه بدبینانه به نظر می رسد، زیرا رژیم کی‌یف، با کمک های نظامی-فنی و اطلاعاتی آشکار واشنگتن، سعی کرد به اهداف استراتژیک ضربه بزند.
جنکینز در آگوست گذشته در پاسخ به سوال ریانووستی گفت که اگرچه ایالات متحده تاریخ مشخصی را برای از سرگیری مذاکرات با فدراسیون روسیه برای جایگزینی START-3 تعیین نکرده است، اما آنها آنها را با وضعیت اطراف اوکراین مرتبط کردند. سپس او گفت که ایالات متحده آماده است تا به محض اینکه روسیه در شرایط پیرامون اوکراین "نیت خیر خود را از خود نشان دهد" به مذاکرات بازگردد.
Заместитель министра иностранных дел России Сергей Рябков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2023
ریابکوف: فروپاشی استارت باعث تأسف عمیق امریکا خواهد شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала