اَدمیرال بازنشسته ترک: ورود ناو هواپیمابر امریکایی به ترکیه بی‌مورد است

© AFP 2023 / Anne-Christine PoujoulatФранцузский штурмовик Дассоо Супеер-Этендард на палубе авианосца "Шарль де Голль" в Средиземном море
Французский штурмовик Дассоо Супеер-Этендард на палубе авианосца Шарль де Голль в Средиземном море  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2023
عضو شوید
اعلامیه پنتاگون مبنی بر استقرار ناو "یو اس اس جورج دبلیو بوش" در ترکیه برای حمایت از عملیات جستجو و نجات و ارائه کمک های بشردوستانه به آسیب دیدگان زلزله قهرمان مرعش، بحث داغی را در افکار عمومی ترکیه ایجاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کاربران ترکیه ای توییتر هزاران پست با هشتگ ABDgemisiistemiyoruz# (کشتی آمریکایی نمی خواهیم) منتشر کردند. او در مدت کوتاهی اولین سطرهای فهرست پرطرفدارترین موضوعات توییتر را به خود اختصاص داد، اما پس از مدتی حذف شد. با این حال، کاربران همچنان با هشتگ gemilerinizbatsın# (اجازه دهید کشتی شما غرق شود) پست می گذارند.
در همین حال منابعی در وزارت خارجه ترکیه که اسپوتنیک با آنها گفتگو کرده است، گزارش داده است که درخواست آمریکا برای اعزام ناو هواپیمابر هنوز به این وزارتخانه نرسیده است. همچنین از سوی وزارت دفاع ترکیه در این مورد اظهار نظری نشده است.
دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی ترکیه "جم گوردنیز" درباره اطلاعات ارسال ناو هواپیمابر آمریکایی به ترکیه و عواقب احتمالی این اقدام به اسپوتنیک گفت:
این کشتی قبلاً در جنوب دریای اِژه قرار داشت و در بندر پیرئوس حرکت می کرد. در ترکیه نسبت به ناوهای هواپیمابر آمریکایی حساسیت خاصی وجود دارد. با توجه به مشکلات ترکیه و آمریکا بر سر موضوع FETO، حمایت از پ‌ک‌ک و تحریم‌ها، چشم‌انداز ورود این ناو هواپیمابر به یکی از مهم‌ترین مناطق استراتژیک آناتولی - خلیج اسکندرون، نگرانی مردم ترکیه از منظر نظامی-استراتژیک و روانی وجود دارد. این یک کشتی جنگی است نه یک کشتی برای رسیدگی به امور طبی و امداد رسانی، سود ورود او را فقط می توان با امکان استفاده از هلیکوپتر مرتبط کرد، اما هلیکوپترهای پایگاه اینجرلیک از قبل مصروف هستند. بنابراین، معتقدم ظهور این کشتی در اسکندرون هیچ سودی به همراه نخواهد داشت، بلکه برعکس، تأثیر روانی منفی زیادی ایجاد خواهد کرد.
این دریابان بازنشسته با یادآوری اینکه ناو هواپیمابر آمریکایی 4 ماه پیش در بندر سودا در کریت به عنوان ترساندن ترکیه و روسیه حضور داشت، یادآور شد: دوباره 4 ماه بعد این کشتی به همین منظور وارد بندر پیره شد. البته روابط سیاسی و نظامی بین المللی بسیار پویا در حال توسعه است. ایالات متحده می خواست از این سرمایه گذاری کند. ترکیه اکنون در موقعیت ضعیفی قرار دارد و بزرگترین زمین لرزه تاریخ خود را تجربه کرده است. بنابراین، آمریکایی ها تصمیم گرفتند از این فرصت استفاده کنند و یک کشتی را به ترکیه که قبلا در آب های همسایه بود، فرستادند. اما من فکر نمی کنم که مردم ترکیه از این "حرکت" قدردانی کنند.
بی شک ترکیه با فاجعه ای روبرو شده است که عواقب آن به تنهایی قابل غلبه نیست. اما ما در مورد ایالات متحده صحبت می کنیم که از تروریست های پ.ک.ک حمایت می کند، در قبرس با ترکیه مخالفت می کند و به هر طریق ممکن آنکارا را تحت فشار قرار می دهد تا آن را مجبور کند سیاست بی طرفی خود را در بحران اوکراین کنار بگذارد. در این شرایط، کمک دولت آمریکا به ترکیه حداقل با نگرانی، قابل توجیه است."
پیشتاز ترین کشورهای جهان از نظر تعداد زلزله - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
چندرسانه ای
پیشتاز ترین کشورهای جهان از نظر تعداد زلزله + داده نمایی
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала