غرب حتی پس از وقوع زلزله به دمشق کمک نمی کند

© AFP 2023Спасатели обыскивают обломки рухнувшего здания в городе Алеппо на севере Сирии
Спасатели обыскивают обломки рухнувшего здания в городе Алеппо на севере Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
عضو شوید
خانم بثینه شعبان، مشاور رئیس جمهور سوریه گفت: کشورهای غربی پس از زلزله به دولت سوریه کمک نمی کنند، بلکه فقط به مناطق تحت کنترل تروریست ها و مخالفین کمک می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، خانم بثینه شعبان به شبکه تلویزیونی انگلیسی اسکای نیوز گفت: "متأسفانه غرب فقط به فکر مناطقی است که تروریست ها و کلاه سفیدها در آنجا هستند اما به مناطقی که اکثریت مردم سوریه در آنجا زندگی می کنند اهمیتی نمی دهد. حقیقت این است که ایالات متحده و اروپا فقط از کلاه سفیدها محافظت می کنند. بیشتر پول و تمام تجهیزات از اروپا و از ایالات متحده به ترکیه فرستاده شده است. اصلاً هیچ چیزی از اروپا به سوریه ارسال نشده است".
Дети у разрушенного в результате землетрясения жилого дома в сирийском Алеппо - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2023
چندرسانه ای
زلزله در ترکیه و سوریه و لحظات: نجات، مرگ و معجزه
پیش از این، المصطفی بن لمله، هماهنگ کننده دائمی سازمان ملل متحد، از دولت سوریه خواسته بود که سیاست را کنار بگذارد و اجازه دسترسی به منطقه تحت کنترل مخالفین در شمال غربی این کشور را برای تسهیل ماموریت بشردوستانه در سوریه بدهد.
روز دوشنبه دو بار زلزله قوی در ترکیه به وقوع پیوست. ویرانی های پس از این زلزله ها در چندین منطقه سوریه نیز مشاهده شده است. بر اساس گزارشات اخیر، تعداد کشته شده‌گان بیش از 12 هزار نفر و تعداد مجروحین بیش از 60 هزار نفر است. اردوغان هفت روز عزای عمومی اعلام کرد و در 10 ولایت آسیب دیده به مدت سه ماه وضعیت فوق العاده اعلام شد. بر اساس آخرین اطلاعات وزارت صحت عامه سوریه، تعداد قربانیان زلزله در این کشور از 1.2 هزار نفر گذشت و بیش از 2 هزار نفر مجروح شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала