شولز: کشورهای که تحویل تانک ها لئوپارد را به اوکراین وعده داده بودند، باید عمل کنند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
عضو شوید
اولاف شولز، صدراعظم آلمان به خبرنگاران گفت: آلمان در تلاش است تا اطمینان حاصل کند آن عده کشورهای که قبلاً برای ارسال تانک های لئوپارد آلمانی به اوکراین اعلام آمادگی کرده بودند، اکنون این کار را انجام میدهند یا خیر.
به گزارش اسپوتنیک، شولز پیش از آغاز اجلاس اتحادیه اروپا، در مورد عرضه تانک های جنگی لئوپارد به اوکراین گفت: "آلمان کمک بسیار مهمی برای اطمینان از حمایت عملیاتی (از اوکراین) دارد، همانطور که در گذشته انجام داده است. اکنون ما در تلاش هستیم تا کشور های دیگر نیز که آمادگی برای تامین تانک ها را اعلام کرده بودند، تایید کنند.
Первый выстрел танка Leopard 1A5 BR 6-го бронекавалерийского полка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
مشکلات عمده تانک های لئوپارد-1 آلمانی
پیش از این، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان اعلام کرده بود که تحویل 14 عراده تانک لئوپارد 2 به اوکراین قبل از پایان ماه مارچ انجام خواهد شد. وی همچنین از توافق با چند کشور اروپایی برای تحویل مشترک 20 تا 25 تانک لئوپارد A1 تا تابستان و بیش از 100 عراده تا ابتدای سال 2024 خبر داد. به طور عموم آلمان در نظر دارد 178 تانک نسل اول لئوپارد و 14 تانک لئوپارد 2 نوع A6 را به اوکراین تحویل دهد.
وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه افزود که آلمان و متحدینش طی سه تا چهار ماه آینده اولین کندک لئوپارد 2 را در اختیار اوکراین قرار خواهند داد.
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
لاوروف هشدار داد، از آنجایی که غرب تسلیحات دور برد بیشتری را به اوکراین پمپاژ می کند، اهداف جغرافیایی عملیات خاص از خط فعلی بیشتر و دورتر می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала