تصفیه قومی در خط آهن آقینه؛ طالبان جایگزین پنج کارمند هزاره و ازبیک شدند

© Photo / رگروسای جمهور افغانستان و ترکمنستان با قطار وارد آقینه شدند
روسای جمهور افغانستان و ترکمنستان با قطار وارد آقینه شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
عضو شوید
یک منبع در اداره ای خط آهن آقینه از برکناری پنج کارمند هزاره و ازبیک و گماشتن پنج طالب در این اداره خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منبعی در اداره‌ ای خط آهن آقینه می‌گوید، که رییس گماشته‌شده‌ ای گروه طالبان در این اداره، پنج کارمند را بدون دلیل منفک و به‌جای آنان اعضای یک خانواده‌ را استخدام کرده‌ است.
این منبع می‌گوید، که کارمندان برکنارشده، هزاره‌ و ازبیک هستند و به اتهام "فساد و سرپیچی از دستور" برکنار شده‌اند، در حالی‌که هیچ بررسی از آنان انجام نشده است.
نامه ای منفکی این افراد نیز در اختیار روزنامه اطلاعات روز قرار گرفته که پای آن بخت‌الرحمان شرافت، رییس خط آهن طالبان امضا کرده است. در این نامه هم دلیل منفکی کارمندان، مداخله، فساد و عدم اطاعت گفته شده است.
 کار ساخت خط آهن آقینه – اندخوی تکمیل شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2021
کار ساخت خط آهن آقینه – اندخوی تکمیل شد
منبع اما مدعی شد، که این پنج نفر به‌دلیل این‌که "پشتون" نیستند، برکنار شده و به‌جای آنان نزدیکان میرویس غفوری، مشاور ارشد خط آهن طالبان که از قوم پشتون هستند، استخدام شده‌اند.
به‌گفته‌ی منبع، افراد تازه‌استخدام‌شده برادرزاده‌ها و پسر عمه‌ی میرویس غفوری هستند و بدون مکتوب رسمی از طریق پیام واتس‌اپ گماشته شده‌اند.
منبع همچنین مدعی شد، که رییس طالبان در خط آهن آقینه پس از آن پنج نفر از کارمندان این اداره را برکنار کرده که این کارمندان با دستور وی برای فروش "غیررسمی" تیل ضبط‌‌شده‌ی غیرقانونی مخالفت کرده‎‌اند.
به‌گفته‌ی منبع، این عضو طالبان به تمام کارمندان هشدار داده است که اگر از دستورش پیروی نکنند، منفک می‌شوند.
منبع اضافه کرد که رییس گماشته‌شده‌ی طالبان در خط آهن آقینه، قصد دارد هفت کارمند دیگر را که از قوم ازبیک هستند، نیز برکنار کند تا "میدانش برای دزدی باز شود".
خبرنگار این روز ادعای این منبع را با رییس دفتر خط آهن آقینه شریک کرده، اما وی در این زمینه پاسخ نداده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала