تاکید دوباره گروه طالبان بر پیدا نکردن ثبوت به خاطر کشته شدن ایمن الظواهری در کابل

© www.wikipedia.orgرهبر القاعده
رهبر القاعده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
عضو شوید
بیش از شش ماه از ادعای کاخ سفید مبنی بر کشته شدن رهبر شبکه القاعده در یورش هواپیمای بی‌سرنشین امریکا در کابل می‌گذرد، اما گروه طالبان یکبار می گوید، که هیچگونه مدرکی برای ثبوت کشته شدن رهبر القاعده در کابل پیدا نکردیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان، همچنان تاکید می‌ورزد که کشته شدن رهبر شبکه القاعده در افغانستان هنوزهم در حد یک ادعا است.
مجاهد گفت: "تا به حالی ما به این نتیجه نرسیدیم و دلیل مقنع و روشن به دست نامده که ثابت بسازد همچو یک قضیه‌ای واقع شده باشد این تا به حال هم از طرف امریکا در حد ادعا است که ما دلیل قناعت‌بخشی را به دست نیاوردیم".
رهبر القاعده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2023
القاعده چرایی مرگ ایمن الظواهری را به دستور گروه طالبان ساختگی می سازد
بیش از شش ماه از ادعای کاخ سفید مبنی بر کشته شدن رهبر شبکه القاعده در حمله هواپیمای بی‌سرنشین ایالات متحده امریکا در یکی از محل‌های دیپلمات‌نشین شهر کابل می‌گذرد.
هرچند مسئولان گروه طالبان در کابل این حمله را نکوهش کرد؛ اما در باره تلفات و کیستی کشته شد‌گان جزییات نداد.
شماری از آگاهان سیاسی و نظامی، کشته شدن ایمن الظواهری را یک معما می‌دانند و تاکید می‌کنند که یک تیم بین‌المللی باید بخاطر ابهام‌زدایی، این رویداد را بررسی کند.
اسدالله ندیم، آگاه مسایل نظامی، گفت: "بر ابهام‌زدایی از افکار عامه ذهنیت، عامه بهتر است که طرفین توافق کنند که یک تیم فنی بین‌المللی در این مورد تحقیق کند بررسی کند حقیقت موضوع را بر مردم جهان و افغانستان برساند".
بلال فاطمی، آگاه مسایل سیاسی می‌گوید: "این یک پلان استخباراتی آی اس آی و سی آی ای برای تطبیق ادعای شان که مبنی بر این که افغانستان آماج‌گاه تروریزم است".
یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا یورش هوایی را در دهم ماه اسد سال روان، در منطقه شیرپور کابل انجام داد و ادعا کرد که ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده، در این یورش کشته شده است. تا کنون هیچ ویدیو که نشان دهنده کشتن ایمن الظواهری باشد، از سوی امریکا پخش نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала