اردوغان: تعداد قربانیان زلزله از 14 هزار نفر تجاوز کرد

© AP Photo / IHA Пострадавший в результате землетрясения турецкий город Хатай
Пострадавший в результате землетрясения турецкий город Хатай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
عضو شوید
خبرگزاری آنادولو به نقل از اداره اوضاع اضطراری ترکیه گزارش داد که تعداد قربانیان زمین لرزه ترکیه از 14000 نفر افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان زمین‌لرزه در جنوب شرقی ترکیه از 14 هزار نفر گذشته است.
اردوغان که در غازیانتپ تحت تاثیر زلزله قرار گرفته است، گفت: "فعلاً تعداد کشته ها به 14014 نفر رسیده است، 63794 نفر مجروح شده اند. 6444 ساختمان ویران شده است." این پخش توسط شبکه تلویزیونی TRT انجام شد.
Поиски жертв и выживших среди обломков рухнувших зданий после землетрясения в деревне Бесния недалеко от города Харим, в сирийской провинции Идлиб - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2023
شمار جان باختگان زلزله ترکیه از 4500 نفر گذشت
قابل ذکر است که زلزله به توان 7.7 ریشتر طبح 6 فبروری در ولایت قهرمان مرعش ترکیه رخ داد. این زلزله شدیدترین زلزله از سال 1939 در ترکیه بوده است. پس از آن سه ده پس لرزه و در اواسط روز - زمین لرزه دیگری به توان 7.6 ریشتر رخ داد. زلزله ها در ترکیه سه روز است که ادامه دارد.
در ترکیه هفت روز عزای عمومی در ده ولایت آسیب دیده به مدت سه ماه وضعیت فوق العاده اعلام شد.
این زلزله ولایت های حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس سوریه را نیز تحت تاثیرخود قرار داد. بر اساس آخرین ارقام منتشره توسط وزارت صحت عامه سوریه ، بیش از 1200 نفر در این کشور جان باختند و بیش از دو هزار نفر مجروح شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала