کلوپ ویدیو

پنجمین نشست دبیران شورای امنیت درباره مسائل افغانستان در مسکو + ویدیو

پنجمین نشست دبیران شورای امنیت درباره مسائل افغانستان در مسکو
پنجمین نشست دبیران شورای امنیت درباره مسائل افغانستان در مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2023
عضو شوید
پنجمین نشست چندجانبه دبیران شوراهای امنیت در مورد مسائل افغانستان روز چهارشنبه در مسکو برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که در آن درباره مسائل امنیتی بین‌المللی با تاکید بر حل و فصل اوضاع افغانستان بحث و گفتگو شود.
به گزارش اسپوتنیک، پنجمین نشست دبیران شورای امنیت با حضور دبیران شورای امنیت و مشاوران امنیت ملی از کشورهای هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان آغاز شد. در این نشست نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه، نماینده روسیه خواهد بود.
چنین نشست قبلی در پایان ماه می 2022 در دوشنبه برگزار شد. شرکت کنندگان آن سپس استفاده از قلمرو افغانستان را برای پناه دادن، آموزش، برنامه ریزی یا تأمین مالی برنامه های خود توسط تروریست ها غیرقابل قبول اعلام کردند.
در این نشست،دبیر شورای امنیت ایران، علی شمخانی گفت که درگیری در اوکراین و ایجاد داعش پیامد سیاست آمریکا است.
بحران در عراق، ایجاد سازمان تروریستی "دولت اسلامی" (داعش ممنوع شده در فدراسیون روسیه) و همچنین درگیری در اوکراین نتیجه سیاست آمریکا بود.
ویکتور مخمودوف، دبیر شورای امنیت تحت ریاست جمهوری ازبکستان، روز چهارشنبه در پنجمین نشست چندجانبه نمایندگان امنیتی که به مشکل افغانستان اختصاص داشت، بیان کرد. ازبکستان خواستار هماهنگی تلاش های بین المللی برای ارائه کمک به افغانستان است و در عین حال بر اجرای تعهدات بین المللی بر عهده مقامات خود می ایستد.
محمودوف گفت: در عین حال، ما از اجرای بی چون و چرای تعهدات بین المللی خود توسط مقامات فعلی افغانستان حمایت می کنیم. "لازم است تلاش های بین المللی برای ارائه کمک به افغانستان، در درجه اول بشردوستانه، و نیز مشارکت این کشور در پروسه های منطقه ای، هماهنگ شود. ما آماده همکاری مشترک در تامین امنیت و مشارکت در اجرای پروژه های مهم اجتماعی نه تنها در افغانستان هستیم."
وی خاطرنشان کرد: "وضعیت غیرقابل پیش‌بینی کنونی افغانستان، تشدید بحران انسانی، مسئله افغانستان را به یکی از مهم‌ترین مشکلات امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کرده است".
محموداف تاکید کرد: "ازبکستان به توسعه افغانستان به عنوان یک کشور باثبات و مرفه که با آن مرز مشترک و روابط تاریخی دارد علاقه مند است. ما قاطعانه به موضع جلوگیری از انزوای جدید افغانستان پایبند هستیم."
به گفته دبیر شورای امنیت ازبکستان، این مکانیسم برای افغانستان "بسیار به موقع و مورد تقاضا" است.
پنجمین نشست دبیران شورای امنیت درباره مسائل افغانستان
پنجمین نشست دبیران شورای امنیت درباره مسائل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2023
پنجمین نشست دبیران شورای امنیت درباره مسائل افغانستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала