دانشمندان راز "پری دریایی" مومیایی شده از معبد بودایی را پیدا کردند

© © Screenshot: 朝日新聞社 / YouTubeМумия существа, пойманного предположительно в Тихом океане у японского острова Сикоку между 1736 и 1741 годами, которая хранится в храме в городе Асакути, Япония
Мумия существа, пойманного предположительно в Тихом океане у японского острова Сикоку между 1736 и 1741 годами, которая хранится в храме в городе Асакути, Япония - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2023
عضو شوید
دانشمندان جاپانی به پرسش اصلی درباره مومیایی "پری دریایی" از یک معبد بودایی پاسخ دادند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه علوم و هنر کوراسیکی در ویب سایت خود خبر دادند، که راز مومیایی "پری دریایی" را که در یک معبد بودایی نگهداری می شود، پیدا کردند.
این مومیایی، موجودی خشک شده است که در قسمت پایین بدنش مانند ماهی دم دارد و سر و دستان او مانند انسان است.
این پژوهش با اجازه از معبد کانیجی انجیین، از فیبروری سال گذشته با بکارگیری از اشعه ایکس، سی تی اسکن، بررسی دی ان ای، میکروسکوپ الکترونی، و یک روش با آنالیز کاربن انجام شده است. در نتیجه معلوم شد که دم "پری دریایی" بخشی از ماهی خانواده گوژپشت است. دست ها، شانه ها و صورت با پوست سوزن ماهی فوگو پوشیده شده اند و بخش داخلی بدن و سر آن با پنبه و کاغذ پر شده است.
دختری با لباس پری دریایی در ساحل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2020
چندرسانه ای
پری های دریایی در کنار ما/ لباس های عجیب شنا
تصاویر به خوبی نشان می دهد، که در قسمت بالایی هیچ شباهتی به جمجمه یا اسکلت وجود ندارد، برخلاف قسمت پایینی "پری دریایی" که باله ها و برآمدگی آن به خوبی نمایان است. موهای سر متعلق به یک پستاندار و ناخن ها متعلق به یک حیوان است. قدمت فلس ها به نیمه دوم قرن 18 نسبت داده می شود. سوزن های فلزی در سر و پایین تنه آن دیده می شود. بنابراین، احتمالاً مومیایی "پری دریایی" توسط انسان ساخته شده است.
به طور قطع مشخص نیست که چگونه "پری دریایی" به معبد وارد شده است، اما از سند باقی مانده چنین بر می آید که او در حدود سال های 1736-1740 به تور افتاده است و در اوزاکا به کوجیما فروخته شده است. در سال 1906، تویوشیرو کوموری آن را از خانواده کوجیما خریداری کرده است.
دانشمندان گزارش می دهند، که تا به امروز 13 مومیایی شبیه "پری دریایی" در جاپان نگهداری می شوند. آنها بیشتر در دو حالت گرفته شده اند. حالتی شبیه به نقاشی مونک "فریاد"، مانند آن "پری دریایی" که مورد بررسی قرار گرفته است، و "پری دریایی " که روی شکم دراز کشیده است.
یادداشت هایی درباره "پری دریایی" از قرن هفدهم در جاپان یافت شده اند. همچنین مشخص شده است که مومیایی های "پری دریایی" جاپانی در برخی از موزه های اروپایی، به ویژه در موزه بریتانیا و موزه قوم شناسی در شهر لیدن در هلند نگهداری می شود. این نخستین بار است که چنین پژوهشی انجام می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала