نخستین گفت وگوی سلمان رشدی پس از زخمی شدن

Салман Рушди
Салман Рушди - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2023
عضو شوید
نویسنده ای کتاب شیطانی می‌گوید، که به انتقام در برابر کارگذار یورش شش ماه گذشته نمی‌اندیشد و ترجیح می‌دهد بیشتر به آینده فکرکند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت فارسی، سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی، برای نخستین بار پس از سوءقصد تابستان گذشته، حاضر شد با یک رسانه نیویورکی مصاحبه کند.
برنده جوایز مختلف ادبی با مجله نیویورکر به بهانه انتشار رمان جدیدش "شهر پیروزی"، گفت‌وگو کرد.
رمان‌نویس ۷۵ ساله بریتانیایی در مصاحبه با مجله نیویورکر گفت، که نوشتن برای او بسیار دشوار شده است.
نویسنده ۱۵ رمان محبوب در جهان به خبرنگار نیویورکر گفت: "می‌نشینم تا بنویسم، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. حتی وقتی می‌نویسم، احساس می‌کنم ترکیبی بی‌محتوا و بیهوده درست کرده‌ام. چیزهایی را که می‌نویسم روز بعد حذف می‌کنم".
Салман Рушди - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2022
سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی مورد سوءقصد قرار گرفت + ویدیو
رشدی می‌گوید: کتاب "شهر پیروزی" را چند روز پیش از یورش به خود در ماه اسد گذشته، به پایان رسانده بود.رشدی در ماه اسد گذشته، در یک کنفرانس هدف حمله هادی مطر، امریکایی لبنانی‌تبار، قرار گرفت. این نویسنده هندی تبار می‌گوید: به جای انتقام، قصد دارد به آینده بیندیشد.

رشدی می‌گوید: اثرات حمله وحشیانه را همچنان با خود به همراه دارد و دچار بیماری "اضطراب و استرس پس از حمله" یا " پی‌تی‌اس‌دی" است.
رشدی چشم چپ خود را به‌طور کامل در این حمله از دست داد و دست چپش تقریبا فلج شده است.
او می‌گوید: سعی دارد با فیزیوتراپی بار دیگر قدرت دست چپش را به دست بیاورد. رشدی عامل حمله به خود را یک "ابله" خواند و تاکید کرد، که هیچ خشمی در دل ندارد. او در ۶ ماه گذشته، نزدیک به ۲۰ کیلوگرم از وزنش را از دست داده است. بسیاری حمله هادی مطر به رشدی را نتیجه فتوای ۳۴ سال پیش روح‌الله خمینی رهبر پیشین انقلاب ایران می‌دانند. روح‌الله خمینی در زمان زندگی خود، سلمان رشدی را "مهدورالدم" خوانده بود و این نویسنده بریتانیایی ناگزیر چندین سال تحت مراقبت بود و پنهانی زندگی می‌کرد. در همین راستا، رشدی ۲۰ سال پیش اروپا را به مقصد نیویورک ترک کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала