- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

موافقت دولت آلمان با تحویل 178 دستگاه تانک لئوپارد 1 به کیف

© AP Photo / Michael SohnТанк Leopard 2 на демонстрационном мероприятии, Германия
Танк Leopard 2 на демонстрационном мероприятии, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2023
عضو شوید
دولت آلمان با تحویل 178 تانک لئوپارد 1 به اوکراین موافقت کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اشپیگل، دولت آلمان مجوز عرضه 178 دستگاه تانک لئوپارد 1 به اوکراین را صادر کرده است، بر پایه گفته ای منابع، تحویل در تابستان و سال آینده انجام خواهد شد.
این نشریه به نقل از منابعی می نویسد: "دولت فدرال در حال برداشتن گام بزرگ دیگری در کمک تسلیحاتی به اوکراین است. شورای امنیت ملی فدرال با تحویل 178 تانک لئوپارد 1 موافقت کرد".
Первый выстрел танка Leopard 1A5 BR 6-го бронекавалерийского полка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
دولت آلمان مجوز صادرات تانک لئوپارد-1 را صادر کرد
به گفته اشپیگل، بخشی از تانک ها باید تابستان امسال به اوکراین برسند، اما بیشتر آنها در سال 2024 تحویل داده خواهد شد. در این گزارش آمده است، که این تصمیم عصر سه شنبه علنی خواهد شد.
پیش از این بیزینس اینسایدر گزارش داده بود، که دولت آلمان برای تامین 187 دستگاه تانک لئوپارد 1 به اوکراین برای دو شرکت دفاعی آلمانی مجوز صادر می کند و تصریح شده است که 88 دستگاه تانک لئوپارد 1 توسط راین متال و 99 دستگاه دیگر توسط فلنزبرگر فاهرزوگباو گزلشافت تامین خواهد شد.
یادآروی می کنیم، که در پایان جنوری، دولت آلمان اعلام کرد، که تصمیم دارد تانک های لئوپارد 2 آلمان را به اوکراین منتقل کند، آلمان قصد دارد دو گردان تانک تشکیل دهد. در مرحله اول، آنها قصد دارند 14 دستگاه لئوپارد 2 نوع A6 را از سهام بوندسور تهیه کنند. افزون بر این، برلین موافقت کرد که مجوز صادرات دوباره ای تانک‌های لئوپارد 2 آلمان به کیف را به کشورهایی که چنین تحویلی از ذخایر خود دارند، اعطا کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала