پیش بینی جاپان درباره اروپا بدون گاز روسیه تا پایان 2023

© Sputnik / Alexander Wilf /  مراجعه به بانک تصاویر Gas burner
Gas burner - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2023
عضو شوید
نیهون کیزای: تامین مجدد ذخایر گاز در سال 2023 برای اروپا بدون تامین گاز از روسیه دشوار خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگار "کن کویاما" در مقاله ای برای نسخه جاپانی Nihon Keizai در مورد این هشدار داد، برای اروپا بسیار دشوار خواهد بود که ذخایر گاز را بدون سوخت آبی رنگ روسیه تکمیل کند.
نویسنده یادآور شد، جهان در سال 2022 با افزایش شدید قیمت انرژی و بی ثباتی عرضه مواجه شد. در سال 2023، وضعیت غیرقابل پیش بینی باقی خواهد ماند.
وی خاطر نشان کرد که قیمت گاز اروپا که در مقطعی به بشکه ای 600 دالر از نظر نفت افزایش یافت، به حدود 20 درصد از اوج خود کاهش یافته است.در عین حال، در آینده، ذخایر تخلیه خواهد شد و بدون گاز روسیه، تکمیل آنها برای زمستان آینده دشوار خواهد بود.
کویاما معتقد است که اگر این اتفاق بیفتد، احتمالاً رقابتی بین کشورهای مصرف کننده عمده برای عرضه بیشتر گاز طبیعی مایع وجود خواهد داشت. او در پایان گفت: "قیمت‌های این منبع ممکن است دوباره افزایش یابد و افزایش قیمت نفت را به همراه داشته باشد".
تشدید رقابت در بازار گاز . ایران شکست نمی خورد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2023
نگرانی آلمان از مصرف بیش از حد گاز
غرب به خاطر اوکراین فشار تحریم ها بر روسیه را افزایش داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گذشته گفته بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه شدیدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است. مسکو بارها اعلام کرده است که روسیه تمام مشکلاتی را که غرب برایش ایجاد می کند حل خواهد کرد.
قیمت گاز در اروپا در بهار 2021 به طور قابل توجهی افزایش یافت، زمانی که قیمت لحظه ای در شاخص هاب TTF در محدوده 250 تا 300 دالر در هر هزار متر مکعب نوسان داشت. در پایان تابستان، این رقم از 600 دالر فراتر رفت و در خزان به 1000 دالر رسید. افزایش شدید قیمت ها تا سال 2022 ادامه یافت. در اوایل ماه مارچ، به دلیل ترس از ممنوعیت واردات منابع انرژی روسیه، قراردادهای گاز برای تحویل در ماه آینده به رکورد 3892 دالر در هر هزار متر مکعب رسید.
سپس قیمت ها کاهش یافت و در ماه های آوریل-مه در 1000-1100 دالر ثابت بود، اما در جون دوباره شروع به افزایش کردند. در ماه آگوست میانگین قیمت معاملات آتی گاز به 2450 دالر در هر هزار مترمکعب رسید در حالی که قیمت آن در بازار نقدی برای اولین بار از 3200 دالر گذشت. با وجود کاهش در پایان جنوری به سطح 600-700 دالر، قیمت بنزین بیش از دو برابر میانگین برای یک تاریخ طولانی مشاهدات است. چنین افزایش مداوم قیمت در کل تاریخ فعالیت هاب های گاز در اروپا - از سال 1996 - مشاهده نشده است.
انرژی کمتر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2022
چندرسانه ای
مکرون از مردم فرانسه خواست تا انرژی کمتری مصرف کنند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала