امریکا مشکل اصلی تانک های لئوپارد انتقالی به کی‌یف را فاش کرد

© AFP 2023
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2023
عضو شوید
دیده بان نظامی تانک های لئوپارد را که از آلمان به نیروهای مسلح آلمان منتقل شده بود به دلیل ضعف اسلحه منسوخ خواند.
به گزارش اسپوتنیک، مجله آمریکایی دیده بان نظامی به نقل از کارشناسان نظامی مصاحبه شده می نویسد تانک های لئوپارد 1 که آلمان تصمیم به انتقال آن به اوکراین گرفت، مشکلات بیشتری را برای نیروهای مسلح اوکراین ایجاد خواهد کرد.
کابینه آلمان روز جمعه تایید کرد که آلمان با انتقال تانک های لئوپارد 1 به اوکراین موافقت کرده است.پیشتر روزنامه Sueddeutsche Zeitung در این باره نوشته بود که به مشکلات مهمات در این زمینه اشاره کرده بود، زیرا این تانک ها دیگر تولید نمی شوند.
به گفته تحلیلگران آمریکایی، تانک های وعده داده شده به طرف اوکراینی قدیمی هستند.
این نشریه خاطرنشان می کند: اسلحه اصلی لئوپارد 1 با طرح قدیمی تفنگ نه تنها عملکرد بسیار محدودی در مقایسه با تفنگ های صاف مدرن دارد، بلکه فقط می تواند از پرتابه های 105 میلی متری استفاده کند.
این نوع مهمات در انبارهای اوکراینی موجود نیست. در غرب، یافتن این کالیبر نیز دشوار است، زیرا آنها بیش از 40 سال پیش به اسلحه های تانک 120 میلی متری روی آوردند.
لئوپارد 1 تانک اصلی آلمان تا دهه 1980 قرن گذشته. این تانک همچنان در خدمت تشکیلات تانک نیروی زمینی نیروهای مسلح کشورهای مختلف جهان است و به طور مداوم در حال نوسازی است. تا سال 2003 در خدمت بوندسوهر بود و در دهه 1980 توسط Leopard 2 جایگزین شد.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود.
وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
Первый выстрел танка Leopard 1A5 BR 6-го бронекавалерийского полка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
مشکلات عمده تانک های لئوپارد-1 آلمانی
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала