وزارت دفاع چین: بکارگیری از زور در برابر بالون غیر نظامی چین از سوی امریکا تندروانه است

عضو شوید
وزارت دفاع جمهوری خلق چین اعلام کرد: بکارگیری از زور از سوی ایالات متحده امریکا در برابر بالون غیر نظامی جمهوری خلق چین یک واکنش افراطی بود.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع چین روز یکشنبه اعلام کرد، که بکارگیری از نیروی نظامی امریکا در برابر یک پهپاد غیرنظامی چینی یک واکنش افراطی است و چین این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدامات لازم بیشتری را انجام دهد.
وزارت دفاع چین به شدت به کارکردهای امریکا اعتراض کرد و تاکید کرد، که چین این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدامات لازم بیشتر را انجام دهد.
ناخشنودی شدید چین از امریکا به خاطر سرنگونی بالون این کشور
پیش از این، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرده بود، که ارتش به نمایندگی از جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، روز شنبه یک بالون متعلق به چین را که در حریم هوایی امریکا آمده بود، سرنگون کرد. به گفته رئیس پنتاگون، از این دستگاه برای نظارت بر زیرساخت های راهبردی بکار برده شده است.
پیش از این، به جو بایدن گزارش شده بود، که ایالات متحده در آغاز ماه گذشته متوجه بالون شد. روز شنبه، رهبر امریکا گفت، که دستور سرنگون کردن یک بالون شناسایی را در چهارشنبه گذشته صادر کرده است، اما به توصیه پنتاگون توجه کرده و تصمیم گرفته است که افراد حاضر در زمین را به خطر نیندازد. این بالون از جزایر آلوتی از خاک کانادا گذشته و به ایالت مونتانا رسید. حرکات بالون از سوی فرماندهی دفاع هوافضای امریکای شمالی (NORAD) ردیابی شد. در پیوند با این وضعیت، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا سفر خود به چین را به تعویق انداخت. چین نیز به نوبه خود گفت که به دلیل وضعیت دستگاه، حدس و گمان و هیاهوی بی اساس را نمی پذیرد. پکن گفت، که این وضعیت به دلیل فورس ماژور/ناگهانی ایجاد شده است، این دستگاه یک بالون هواشناسی است که از مسیر منحرف شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала