نشست اجباری سه گروپ جهادی مخالف طالبان

© @https://twitter.comدیدار قریشی با رهبران جهادی افغان:
دیدار قریشی با  رهبران جهادی افغان:  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2023
عضو شوید
واشنگتن پیشنهاد کردند که 3 گروپ جهادی مخالف طالبان را در یک دفتر سیاسی واحد متحد کند.
به گزارش اسپوتنیک، تحلیلگران امریکایی از مرکز تحقیقات Center for a New American Security)) جلسات خود را با مخالفین ضد طالبان نتیجه گیری کردند. آنها از جمله به واشنگتن پیشنهاد کردند که 3 گروپ مخالف را در یک دفتر سیاسی واحد متحد کند، که عبارت اند از شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، جبهه مقاومت ملی افغانستان و جنبش ملی افغانستان برای صلح و عدالت. آنها همچنین پیشنهاد نمودند که طالبان را مجبور به رعایت ممنوعیت سفر به خارج از کشور نمایند تا توافق دوحه را فسخ کنند.
حمله ناکام طالبان به دوآب نورستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2023
جبهه مقاومت: 13 جنگجوی گروه طالبان را در نورستان اسیر گرفتیم
در این ارتباط دکتر شیر حسن تحلیل‌گر سیاسی در این ارتباط ابراز نظر نموده گفت:
دکتر شیر حسن حسن تحلیل‌گر سیاسی در این مورد گفت که به نظر من جبهه مقاومت ملی تحت رهبری آقایی مسعود، شورای مقاومت تحت رهبری قانونی و شرکای شان و همچنان نهاد حرکت صلح و عدالت تحت رهبری آقایی اتمر نیروهای سوخته هستند که در جریان چندین سال در قدرت بودند و به سرنوشت سازی و مسیر سیاسی افغانستان نقش داشتن و نتوانستند دستاوردهای جمهوریت را حفظ نماید. آنها آنقدر به منافع شخصی شان مصروف شدند که جمهوریت و نظام را از دست دادند و از کشور فرار نمودند.
وی گفت که حالا مردم افغانستان بی سرنوشت شده اند. در فقر و بد بختی قرار دارند. مردم از کار، غذا و تداوی محرم اند. دختران نیز از مکتب محرم اند. تلاش خارجی ها برای ایجاد نیروی تا حال نتیجه نداده است. یگانه چیزی که به افغانستان مهم است عبارت اند از:
- مقاومت ملی مردم افغانستان.
- مقاومت صلح آمیز افغانستان بنا بر حقوق مدنی، حق ابراز نظر، حق مبارزه سیاسی.
- موجودیت شرایط بدون خشونت و غیره می باشد.
 لندن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
بریتانیا از مخالفین طالبان حمایت نمی کند
مردم از طالبان می خواهند که یا قوانین گذشته را بپذیرند و یا قانون اساسی جدید را ایجاد نمایند. به حقوق مدنی احترام بگذارند. به اناث حق بدهند که از حقوق مدنی مستفید شوند. انتخابات، لویه جرگه و یا نهاد دیگر مشروع را ایجاد نمایند تا مشروعیت نظامی به وجود بیاید.
باید تاکید کرد که همه نیروهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی افغانستان باید در آبادی کشور سهم بگیرند.
جنرال قبلی قوای مسلح افغانستان که نخواست اسم‌اش علنی گردد، در این عرصه به اسپوتنیک توضیحات داده گفت: "امریکا، ناتو، غرب وهم پیمان شان با موجودیت قوای نظامی پیشرفته و تجهیزات جنگی خویش نخواستند و نتوانستند برای تطبیق فرامین خود در افغانستان، عمل دلخواه خود را انجام بدهند. اکنون میخواهند با فراری ها متواری بی همت، بی هویت و بزدل کاری را انجام دهد که اصلآ از صلاحیت و قدرت شان بیرون است".
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
هیات امریکایی با اعضای جبهه مقاومت افغانستان دیدار خواهد کرد
وی افزود که تجمع نهادهای مانند شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، جبههٔ مقاومت ملی، جنبش ملی افغانستان برای صلح و عدالت در روسیه زیر کار گرفته شده است و وزارت خارجهٔ روسیه پلان کرده که یک نشست روئسای شوراهای امنیت کشورهای آسیای میانه، بشمول هند و پاکستان را در حل بحران افغانستان در مسکو برگذار کند و در مورد بهبود شرایط امنیتی، مبارزه با مواد مخدر و تروریزم بین المللی بحث نمایند.
جنرال گفت که تامین صلح و ثبات در افغانستان طروق سادهٔ دیگری دارد. بلی برای ارزیابی آن صحبت های طولانی ضرور است. اما در موجودیت حاکمیت مطلق طالبان قابل عملی نیست. ولی اشتراک در دولت که برای جامعهٔ افغانستان قابل پذیرش باشد، طالب هم میتواند جز آن باشد. بناً برنامه امریکا ناکام و وقت گذراندن، تطمیع و ایجاد پایگاه های استخباراتی مفید برای خود در منطقه است.
میتوان گفت که در صورت هم پذیری، سازش با همدیگر و واگذاری نظام به کسانی که وطن دوست باشند، مسلکی باشند و توانایی سازش با همسایگان را داشته باشند، ما می توانیم کشور را از بحران موجوده نجات دهیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала