"بالون جاسوسی چین" می تواند تا روز شنبه امریکا را ترک کند

عضو شوید
طبق گزارشات "سی‌ان‌ان" که یک بالون جاسوسی چین که بر فراز خاک امریکا مشاهده شده است، می تواند تا روز شنبه سواحل شرقی امریکا را ترک کند.
به گزارش اسپوتنیک، کانال تلویزیونی "سی‌ان‌ان" با استفاده از معلومات اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) گزارش داد: طبق این معلومات "بالون جاسوسی چین" می تواند تا صبح شنبه سواحل شرقی ایالات متحده را ترک کند.
یکی از مقام های وزارت دفاع امریکا که نامش فاش نشده است نیز به این کانال تلویزیونی گفت که بالون روز شنبه از ساحل شرقی امریکا خارج خواهد شد.
نیویارک تایمز: با دریافت کردن پول از پدر، ترامپ در شیماهای مشکوک مالیاتی شرکت میکرد (قسمت 1) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
ترامپ خواستار سقوط "بالون جاسوسی" شد
روز پنجشنبه سخنگوی پنتاگون گفت که یک بالون بر فراز ایالات متحده دیده شده است. و ارتش گفت که این بالون متعلق به چین است. رئیس دیپلماسی امریکا، آنتونی بلینکن، اعلام کرد که در رابطه با حادثه بالن جمهوری خلق چین، تصمیم گرفته است سفر روز یکشنبه به پایتخت چین را به تعویق بیندازد. بلینکن گفت که ایالات متحده چین را در سطوح مختلف از این اقدام مطلع کرده است. در همان زمان، وزیر امور خارجه از اعلام تاریخ های جدید خودداری کرد و به صراحت اعلام کرد که صحبت در این مورد قبل از حل و فصل حادثه فعلی زود است.
مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، خواستار رفع شک ها درباره موضوع "بالون جاسوسی چین" شده است. وزارت امور خارجه گفت که این بالون به دلیل وزش باد به طور جدی از مسیر منحرف شده، و پکن از اینکه این بالون بر فراز ایالات متحده بود متاسف است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала