چین به غرب در مورد عواقب پمپاژ سلاح به اوکراین هشدار داد

© AP Photo / Elaine ThompsonМагазин огнестрельного оружия в США
Магазин огнестрельного оружия в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
عضو شوید
SCMP: تسلیحات غرب از طریق بازارهای سیاه اوکراین در سراسر جهان پخش می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، گروشکو معاون وزیر امور خارجه گفت که بازگشت روسیه به شورای اروپا فایده ای ندارد.
روزنامه نگار مریم شاه در مقاله ای برای نسخه چینی ساوت چاینا مورنینگ پست این نظر خود را بیان کرده گفت: عرضه تسلیحات غربی به اوکراین در معرض خطر تبدیل شدن به چرخه بی پایان خشونت و خونریزی در اروپا و فراتر از آن است.
به گفته وی، فعلاً شواهد کافی وجود دارد مبنی بر اینکه تسلیحات غربی از اوکراین به بازارهای سیاه منتقل می شوند و از آنجا در سراسر جهان پخش می گردد و مسابقه تسلیحاتی را تحریک می کنند.
هند از ضبط سلاح‌های ارتش افغانستان در کشمیر خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2023
تسلیحات باقی مانده امریکا در افغانستان، حالا بدست ستیزه جویان کشمیر قرار دارد
شاه گفت: "سیاست پمپاژ سلاح به اوکراین منجر به تلفات و ویرانی بیشتر خواهد شد که می تواند منجر به درگیری طولانی در سوریه، افغانستان و لیبیا شود."
او یادآور شد که از آغاز درگیری اوکراین، غرب دسته جمعی میلیاردها دالر تسلیحات به کیف فرستاده است، و در جریان نشست اخیر در پایگاه هوایی رامشتاین، اعضای ناتو متعهد شدند که کمک های جدیدی به رژیم کیف ارائه کنند و آن را "نامیدند" در مقیاس خود بی سابقه است.
پیش از این رسانه های غربی گزارش داده بودند که ایالات متحده در حال آماده سازی بسته کمک نظامی 2.2 میلیارد دالری برای اوکراین است که برای اولین بار می تواند شامل بمب های GLSDB باشد. این یک توسعه مشترک بین بوئینگ و ساب است که یک موتور راکت را به یک بمب هوایی اضافه کرده و آن را برای پرتاب با استفاده ازHIMARS آزمایش کرده است. ساب ادعا می کند که برد چنین مهمات هدایت دقیقی بیش از 150 کیلومتر است (در برابر پرتابه های موجود اوکراین با برد 80 کیلومتر).
روسیه در 24 فبروری 2022 عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتازه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала