وزارت خارجه روسیه اظهارات مبنی بر اینکه مسکو اراده آغاز مذاکرات درباره اوکراین را ندارد، رد می کند

© Sputnik
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
عضو شوید
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: اظهارات جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپایی، مبنی بر اینکه هیچ اراده سیاسی از سوی مسکو برای آغاز مذاکرات درباره اوکراین وجود ندارد، صحت ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: اظهارات جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپایی، مبنی بر اینکه هیچ اراده سیاسی از سوی مسکو برای آغاز مذاکرات درباره اوکراین وجود ندارد، صحت ندارد.
پیش از این، بورل در مصاحبه با روزنامه اتریشی Der Standart گفته بود که اتحادیه اروپا "همیشه" به روی مذاکرات صلح در اوکراین باز است، اما آنها اراده سیاسی روسیه برای شروع مذاکرات صلح را نمی بینند و تنها راه برای پایان دادن به درگیری، به گفته بورل، "دادن تجهیزات به اوکراین است."
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
پنتاگون از بسته جدید کمک نظامی با ارزش 2.175 میلیارد دالر به اوکراین خبر داد
زاخارووا گفت: بورل به روش همیشگی خود دروغ می گوید. ما می خواهیم به شما یادآوری کنیم که روسیه بارها و در همه مکان ها و سطوح مختلف، صراحت خود را برای مذاکره در مورد حل و فصل مناقشه در اوکراین بدون شرایط اولیه و غیرقابل قبول تکرار کرده است. اما این اوکراین بود که به دستور خارج از مذاکرات خارج شد. درخواست در حالی که رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا برای تامین بودجه کی‌یف به معنای ادامه تامین تسلیحات و تجهیزات نظامی است. به عبارت دیگر، سرمایه گذاری برای طولانی کردن درگیری و نه یافتن راه حل غیرنظامی.
وی خاطرنشان کرد که بورل در روز نشست سران اتحادیه اروپا و اوکراین در کی‌یف "عمدا" فراموش کرده است که "با فرمان ولادیمیر زلنسکی، هرگونه مذاکره با رهبری فدراسیون روسیه از نظر قانونی ممنوع است."
او پیشنهاد کرد: "بنابراین اجازه دهید او تمام ترحم های خود را به رهبری اوکراین معطوف کند."
تخصیص بودجه در پنتاگون جهت تولید موشک های ضد تانک برای اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
پنتاگون صلاحیت استفاده از بمب های GLSDB بمنظور حمله به کریمه را به اوکراین واگذار کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала